kies of kiezel?
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
kies of kiezel?
Iemand die hier iets van kan maken? Er is een duidelijke structuur aanwezig maar wat het nu is....
Groet,
Niels
Niels
Antw: kies of kiezel?
Hoi Niels.
Het is geen kies maar wel een stukje van een stoottand/slagtand van een mammoet.
Die zigzag lijntjes zijn kenmerkend voor mammoet ivoor.
Die zwijnen kies die je laatst weer had gevonden was ook weer mooi zeg.
Zeker omdat het weer een M3 was.
Ik moet mijn M3 kies van een zwijn nog steeds vinden.
Gr.
Don.
[Bewerkt door Donny op 18-02-2011 om 23:25 NL]
Het is geen kies maar wel een stukje van een stoottand/slagtand van een mammoet.
Die zigzag lijntjes zijn kenmerkend voor mammoet ivoor.
Die zwijnen kies die je laatst weer had gevonden was ook weer mooi zeg.
Zeker omdat het weer een M3 was.
Ik moet mijn M3 kies van een zwijn nog steeds vinden.
Gr.
Don.
[Bewerkt door Donny op 18-02-2011 om 23:25 NL]
Don
- sjaak
- Contacteer:
Hoi Don,
Die lijntjes lijken inderdaad veel op ivoor, maar die donkere buitenkant en de vorm kan ik niet zo goed plaatsen met een stoottand. Al het ivoor dat ik hier heb heeft een donkere buitenkant boven en laagjes daaronder. De donkere buitenkant zit hier overal omheen.
Groet,
Niels
Die lijntjes lijken inderdaad veel op ivoor, maar die donkere buitenkant en de vorm kan ik niet zo goed plaatsen met een stoottand. Al het ivoor dat ik hier heb heeft een donkere buitenkant boven en laagjes daaronder. De donkere buitenkant zit hier overal omheen.
Groet,
Niels
Groet,
Niels
Niels
Inderdaad ivoor, mijn moeder heeft ook zo'n donkerder stuk. Ik heb zelf een stuk dat helemaal zwart is, dat enkel door die streepjes/v'tjes als ivoor te herkennen is. Toen ik het opraapte dacht ik met een zwart stuk mammoetbot te maken te hebben. Die donkere buitenkant kan verwering of invloed van de bodem zijn?
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- sjaak
- Contacteer:
Ik heb het nog eens vergeleken met wat ik hier aan ivoor heb liggen,maar ik kan het toch niet plaatsen. Zie ook dat vuursteen achtige breukvlak op foto's 3 en 5. Zie ook die horizontale lijntjes op die foto's, die wat op groeilijnen lijken.
[Bewerkt door sjaak op 19-02-2011 om 15:09 NL]
[Bewerkt door sjaak op 19-02-2011 om 15:09 NL]
Groet,
Niels
Niels