Twentse akkervondst nr. 1; Syringomorpha nilssoni
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Twentse akkervondst nr. 1; Syringomorpha nilssoni
Bij deze wil ik met jullie mijn gisteren gedane akkervondst even delen. Het betreft een kwartsiet met een ichnofossiel (sporenfossiel) en wel Syringomorpha nilssoni (Torell 1868).
Bovengenoemde vondst wordt niet veel gedaan is voor mij een echte bijzonderheid!
In mijn verzameling heb ik al wel Monocraterion en veel Skolithos (buizenzandsteen) en dus is dit een welkome aanvulling van de verzameling.
Het herkomstgebied is naar alle waarschijnlijkheid zuid-Scandinavië. De ouderdom is vroeg kambrium.
Nu op zoek naar de volgende op de verlanglijst; Diplocraterion, here I come !
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 22-02-2011 om 09:50 NL]
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 26-02-2011 om 12:00 NL]
Robert Mensink
Antw: Twentse akkervondst; Syringomorpha nilssoni
Hallo Robert,
Ik vind dit soort oeroude sporenfossielen enorm interessant, bedankt voor de foto en gefeliciteerd met de vondst! Ik hoop binnenkort mijn eerste stukje Skolithos te vinden.
Groeten,
Bram
Ik vind dit soort oeroude sporenfossielen enorm interessant, bedankt voor de foto en gefeliciteerd met de vondst! Ik hoop binnenkort mijn eerste stukje Skolithos te vinden.
Groeten,
Bram
Mooie vondst Robert. Heel bijzonder die ichnofossielen.
vr.gr.
Jan
vr.gr.
Jan
De senioribus nil nisi bene
Mooie vondst Robert. In ieder geval zie je akkers, ik zit op Mors, geen akker te zien, dikke laag sneeuw. Gisteren bij de Hanklit(4 km van dit huis)geweest 4 zee-egels uit het ijs gebikt 
gr
pearl:)

gr
pearl:)
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)