Vondsten Folkstone
Vondsten Folkstone
Het was zondag een aangename dag in Folkstone. Het bleef de hele dag droog. Ter plaatse was het erg modderig waardoor het moeilijk was de berg te beklimmen. Ik heb toch een aantal vondsten gedaan waarover ik tevreden ben.
Foto 1 is een overzicht van de vondsten.
Foto 2 moest normaal een topvondst zijn, komt van net boven bed 1 en is waarschijnlijk Anahoplites intermedius. Maar is helaas slechts een kleiafdruk.
Foto 3-4-5-6 is Hoplites dentatus.
Van mijn topvonst wil ik een nieuw topic maken.
Als het droog blijft ga ik binnen 3 weken terug. Ik heb plaats om iemand mee te nemen.
Groeten
[Bewerkt door phil op 22-02-2011 om 20:53 NL]
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Antw: Vondsten Folkstone
Hoofdzakelijk fosfaat,in tegenstelling van de Hoplites dentatus van CBN hebben deze van Folkstone restanten van parelmoer, groetjes
philippe
- Everhardus
Hoi,
Heel mooi. Ik ben 1x in Folkestone geweest in mei. Da's veel te laat, het meeste is dan al weg. Toch vond ik het verschil met CBN opvallend. Sindsdien probeer ik al 2 jaar een gaatje te vinden er rond deze periode weer eens naar toe te gaan. Is me tot nu toe niet gelukt.........ook over 3 weken niet. De afstand is helaas zeker een issue, oosten van Nederland. Jammer, anders had ik me gelijk angesloten.
gr,Marcel
Heel mooi. Ik ben 1x in Folkestone geweest in mei. Da's veel te laat, het meeste is dan al weg. Toch vond ik het verschil met CBN opvallend. Sindsdien probeer ik al 2 jaar een gaatje te vinden er rond deze periode weer eens naar toe te gaan. Is me tot nu toe niet gelukt.........ook over 3 weken niet. De afstand is helaas zeker een issue, oosten van Nederland. Jammer, anders had ik me gelijk angesloten.
gr,Marcel
In mei zal ik ook nog wel eens gaan. Ik weet niet of het seisoen zo belangrijk is. Deze keer was het erg modderig zodat stratigrafisch zoeken op de berg niet te doen was, een papperige modderstroom bedekte de lagen. Al mijn vondsten komen uit bed 1, de onderste laag van de klei. Tussen de rotsblokken was niet veel te vinden. Het getijde doet er blijkbaar ook niet veel toe, het was springtij en het water kwam bij hoogtij niet tot tegen de bergwand. Het is telkens afwachten hoe de situatie van de dag is. Groetjes,
philippe
Dat zijn prachtige vondsten Phil
.Heb je misschin een link van wat er zoal gevonden kan worden?

http://www.gaultammonite.co.uk/
deze is een algemeen gekende, in principe ook alle amonieten door Spath beschreven in zijn monografie van de gault klei behalve deze uit de uppergreensand.
deze is een algemeen gekende, in principe ook alle amonieten door Spath beschreven in zijn monografie van de gault klei behalve deze uit de uppergreensand.
philippe
- Supergraver2