jou eerste fossiel
Antw: jou eerste fossiel
Mijn eerste fossiel was denk ik een Orthoceer uit Kinnekulle. Maar grappig genoeg begon de gekte pas toen ik een keer zo'n glad-gepolijste ammoniet kocht in Museon, wat uiteraard onmogelijk is om te determineren, dat is alweer bijna tien jaar geleden 

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

Met deze Cardioceras,gevonden op 14-7-82 is alles begonnen,tot spijt van....Gevonden tijdens wandeling in Ornans,departement Doubs.Frankrijk.Lag open en bloot in wegberm.
Theo
- Spongebob
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 637 times
Antw: jouw eerste fossiel
Mijn eerste fossiel:
een "versteend paardenhoefje"
http://www.fossiel.net/forums/verzameli ... eling=2080
Time fades away (Neil Young)
Bij mij was het gewoon het meest lullige stukje haaientand (hastalis) wat de Kaloot bied. Toch heeft dat stukje nog altijd een ereplaats in mijn vitrine:p.
mijn eerste fossieltjes waren nummulieten; ik vond ze op de trap van een kathedraal, van Chartres meen ik. Ik zal ongeveer 8 jaar geweest zijn, het leken mij spannende dingetjes.
Marietta
Marietta
mijn eerste fossiel was 3 jaar terug het was een vissenwerveltje ik vond het wel een leuke ervaring want eerst wist ik niet dat je ze ook op strand kon vinden.
Eerder schept men water met een zeef dan wijsheid zonder boeken.
-
Mijn eerste fossiel heb ik van een vriend gekregen. Ik was er al wel jaren dol op. Dat is ook dankzij mijn leraar latijn want hij ruilt 2 haaientanden voor een kiri-doosje. want hij heeft er zoveel dat hij niet meer weet wat hij er mee moet doen.
Michiel Rubbrecht