grabbelton, beginners of niet??
grabbelton, beginners of niet??
Ben thuis de collectie wat op aan het schonen en uit aan het dunnen. Om eigenlijk weer van voor af aan opnieuw te beginnen, maar dan iets selectiever.
omdat veel info wat betreft vindplaatsen verloren is gegaan heb ik het een en ander in de aanbieding.... hoofdzakelijk voor de beginnende hobbyisten onder ons vermoed ik, maar een aantal zaken kunnen misschien interessant zijn voor iedereen.
De oude collectie is deels al vergeven en deels moet het nog gesorteerd worden.
Ik wilde dit topic openenen om de komende weken/dagen per categorie het een en ander te posten (inc foto) wat straks allemaal weg mag.
In de aanbieding
1 grabbeldoos voor beginners, wat haaietanden fragmenten, belemnieten en ongeprepareerde egels, ammoniet fragmenten, gekocht spul winterswijk pootafdrukje etc.
In zijn geheel af te halen voor de geintereseerden, houd er rekening mee dat dit deels beschadigd is, te weinig info ongeprepereerd.
eenmaal gesorteerd komen hier nog bij
enkele holzmaden ammonietjes
haaietanden cadzand
verzameldoos mineralen (niet mijn interesse dus geen idee wat er in zit, veel krijgertjes door de jaren heen
omdat veel info wat betreft vindplaatsen verloren is gegaan heb ik het een en ander in de aanbieding.... hoofdzakelijk voor de beginnende hobbyisten onder ons vermoed ik, maar een aantal zaken kunnen misschien interessant zijn voor iedereen.
De oude collectie is deels al vergeven en deels moet het nog gesorteerd worden.
Ik wilde dit topic openenen om de komende weken/dagen per categorie het een en ander te posten (inc foto) wat straks allemaal weg mag.
In de aanbieding
1 grabbeldoos voor beginners, wat haaietanden fragmenten, belemnieten en ongeprepareerde egels, ammoniet fragmenten, gekocht spul winterswijk pootafdrukje etc.
In zijn geheel af te halen voor de geintereseerden, houd er rekening mee dat dit deels beschadigd is, te weinig info ongeprepereerd.
eenmaal gesorteerd komen hier nog bij
enkele holzmaden ammonietjes
haaietanden cadzand
verzameldoos mineralen (niet mijn interesse dus geen idee wat er in zit, veel krijgertjes door de jaren heen
oeps...
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: grabbelton, beginners of niet??
die mineralen heb je die al onder blacklight gehouden? als ze oplichten heb ik er wel interesse in.
gr
sander
gr
sander
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Het spul waar vindplaats bij zit Winterswijk, Cadzand heb ik wel interesse in. Ik heb ook nog wat liggen zonder vindplaats die zijn dan weer voor andere beginners. Zet ik er vandaag of morgen wel op.ivok schreef:
- belemnieten en ongeprepareerde egels
- spul winterswijk pootafdrukje etc.
- holzmaden ammonietjes
- haaietanden cadzand
- verzameldoos mineralen (niet mijn interesse dus geen idee wat er in zit, veel krijgertjes door de jaren heen
Gr, Jordy
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
ik heb een aantal blacklight fossielen... nu nog mijn blacklight terug vinden en dan kan ik je zeggen welke
winterswijk zijn 2 plaatjes met sporen, heb ik ooit gekregen maar zie de charme er niet echt van in
winterswijk zijn 2 plaatjes met sporen, heb ik ooit gekregen maar zie de charme er niet echt van in
oeps...
ik heb een aantal blacklight fossielen... nu nog mijn blacklight terug vinden en dan kan ik je zeggen welke
oeps...
heb de blacklight gevonden, fossielen moet mineralen zijn uiteraard.
Ik zal ze vanavond eens uitproberen, ik heb geen namen en vindplaatsen bij de mineralen maar ik weet dat er een aantal oranje of groen oplichten onder uv licht.
De grabbelton is weinig interesse voor merk ik dus die gaat in zijn geheel richting de locale ivn als het goed is.
ik ben nu de haaietanden aan het sorteren die komen in de loop van de dag online
Ik zal ze vanavond eens uitproberen, ik heb geen namen en vindplaatsen bij de mineralen maar ik weet dat er een aantal oranje of groen oplichten onder uv licht.
De grabbelton is weinig interesse voor merk ik dus die gaat in zijn geheel richting de locale ivn als het goed is.
ik ben nu de haaietanden aan het sorteren die komen in de loop van de dag online
oeps...
de haaientanden van cadzand hebben ook mijn intresse wel ...
laat maar weten wat je hebt (liefst met foto)
gr marleen
laat maar weten wat je hebt (liefst met foto)
gr marleen
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Het zijn er een stuk minder geworden dan in eerste instantie bedoeld... wegdoen blijft toch moeilijk
en heb een ideetje om een aantal nieuwe vitrine kastjes per tijdperk op de gang te hangen...
oh ja en ik mis een aantal grote potten met tanden??
verschillende haaietanden enkele meg fragmenten, roggetandjes allemaal van de vloedlijn geplukt, ik heb maar een keer gezeefd in cadzand zonder succes
de tanden in het petrischaaltje zijn niet van cadzand, deze zijn afkomstig van een grote schelpenhoop naast het vogeluitkijkpunt op neeltje jan en uit het hutje zelf...
wat de gek er voor geeft en ze gaan bij voorkeur allemaal in een keer weg samen met nog een bak fragmenten
[Bewerkt door ivok op 15-03-2011 om 12:45 NL]
oeps...
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: Antw: grabbelton, beginners of niet??
ok dan wacht ik wel tot vanavondivok schreef:
heb de blacklight gevonden, fossielen moet mineralen zijn uiteraard.

en over de rest van de grabbelton; misschien moet je gewoon overal een foto van maken, dan zijn er toch meer mensen die denken van "he dat is eigenlijk wel leuk om te hebben" (in ieder geval meer dan als je alleen neerzet: ongeprepareerde zeeegels enz.)
gr
Sander
[Bewerkt door masteroffossiles op 15-03-2011 om 13:50 NL]
Een aantal andere zaken moeten eerst eens opnieuw schoon worden gemaakt gesorteerd, opnieuw geconserveerd met Paraloid of plexiglas. Indertijd had je velpon en aceton en dat gaf een nare glans overal overheen.
Andere zaken heb ik botweg nooit geconserveerd of schoongemaakt niet aan toegekomen, ik heb nog wat 5de delen van regulaire egels uit denemarken bijvoorbeeld.. groene aanslag wegpoetsen, matrix op maat zagen en conserveren. Misschien niet bijster interessant en erg klein, maar zo mooi gedetaileerd... heb er alleen meerdere van die ik toch nooit zou uitstallen.
100+ kleine tandjes uit faxe, zaten net op een goeie laag en hebben met 3 man binnen een uur tijd een kleine 500 tandjes van de vloer geplukt
Ik heb op dit moment chronisch plaatsgebrek en tijdgebrek, waardoor ik geen enkele van mijn hobbies fatsoenlijk kan uitoefenen.
Alles een voor een fotograferen beschrijven (waar mogelijk) aanbieden opsturen etc etc...
Dat draagt niet ten positieve bij aan mij gevalletje tijdgebrek:)
De zaken waarvan ik persoonlijk de moeite wil doen om het op te poetsen voor het weggaat worden apart aangeboden
de rest tja het idee was om een doos met ditjes en datjes in een keer weg te doen, zaken waarvan vindplaatsen erg twijfelachtig was etc etc.
ps welke fossielen lichten op?
oeps...