zeef gaasdiameter

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Gesloten
Yannick
zeef gaasdiameter

Bericht door Yannick » 10 mar 2011, 14:55

Ik heb een zeef gemaakt en heb gaas gekocht van 1 cm.
Mijn vraag is als ik nu de 1 cm onderop leg, en daarop de andere 1 cm,(dan worden het gaatjes van 5 mm) kan ik daar dan goed mee zeven?

Alvast bedankt

Duys
Contacteer:
Antw: zeef gaasdiameter

Bericht door Duys » 10 mar 2011, 15:19

Yannick,
Zal wel lukken maar je moet de gazen vastknopen met een ijzerdraadje, in het midden en rondom, want anders kruipt veel van het residu tussen de twee gazen.
Duys

Theo
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: zeef gaasdiameter

Bericht door Theo » 10 mar 2011, 15:56

Duys schreef:
Yannick,
Zal wel lukken maar je moet de gazen vastknopen met een ijzerdraadje, in het midden en rondom, want anders kruipt veel van het residu tussen de twee gazen.
Duys
inderdaad,tussen twee gazen kruipt vanalles tussen en is moeilijk te zeven.beter is een gaas van 5 mm
wat nog beter is twee zeven die in mekaar passen 5 mm en daarin eentje van 10 mm.

5 mm is nog veel te groot,je zal nooit een squalus vinden,geen enkele rog, squatina's,voor het Antwerpse zou je beter tot 2 mm gaan.

Theo

Nikki
Antw: zeef gaasdiameter

Bericht door Nikki » 10 mar 2011, 20:33

Hoi,
5mm gaas kun je bestellen bij bijna elke Boerenbond. Google voor leveranciers op Betafence of Casanet voor hobbygaas.
In de praktijk zeven de meeste mensen met 5mm, dit omdat het zand vaak te nat is. Om met 2mm te zeven zoals Theo aangeefd wacht ik totdat er een laag "zacht" zand ligt. (dit is bij opgespoten zand meestal al na een paar droge dagen)

[Bewerkt door Nikki op 10-03-2011 om 20:34 NL]

Gesloten