walviswervel repareren
-
walviswervel repareren
ik heb gister een walviswervel gevonden maar er zit een stukje los hoe kan ik dit het best weer vastmaken aan de wervel zodat je het niet ziet en hoe kan ik zorgen dat hij niet afbrokkelt wand er zit een scheur in de zijkant van de wervel en hoe kan ik zorgen dat hij niet verder scheurt
[Bewerkt door mikevanvenrooij op 12-03-2011 om 22:15 NL]
[Bewerkt door mikevanvenrooij op 12-03-2011 om 22:16 NL]
[Bewerkt door mikevanvenrooij op 12-03-2011 om 22:15 NL]
[Bewerkt door mikevanvenrooij op 12-03-2011 om 22:16 NL]
mike van venrooij
Antw: walviswervel repareren
Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met walviswervels uit Mio-/Plioceen, maar wellicht dat een wat dikkere houtlijmwateroplossing van 1:10 werkt? Ik had een rampenwervel uit Antwerpen en heb deze in 1:15-20 geconserveerd. Is een stuk steviger, maar niet perfect.
Na conserveren lijkt mij superlijm/twee componenten lijm/velpon een goede optie om de stukken weer aan elkaar te lijmen.
Groeten,
Bram
Na conserveren lijkt mij superlijm/twee componenten lijm/velpon een goede optie om de stukken weer aan elkaar te lijmen.
Groeten,
Bram
-
bedankt
ik wacht even op andere opties wand ik ben pas 11 en snap het niet helemaal
ik wacht even op andere opties wand ik ben pas 11 en snap het niet helemaal
mike van venrooij
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
je moet eigenlijk gewoon houtlijm kopen en voordat je het op de wervel smeert even mengen wet water zodat het water dunner word en makkelijker uitsmeert. vervolgens de hele buitenkant eigenlijk verven. het is wit, maar als het eenmaal droog is is het gewoon doorschijnend. je kan het er weer af halen als het je niet aanstaat.
gr
sander
gr
sander
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Gebroken bot plak ik altijd met gewone houtlijm, even beiden kanten insmeren en randen wegvegen. Werkt prima!
Groet,
Niels
Niels
-