wat voor schelpjes??
wat voor schelpjes??
vandaag gevonden ik Mill, iemand enig idee wat het is en of het een fossiel is??
alvast bedankt.
groet,
Joris
[Bewerkt door t-rex op 20-03-2011 om 22:22 NL]
[Bewerkt door t-rex op 20-03-2011 om 22:22 NL]
zoeken is leuk, vinden is leuker (tenzij iemand je voor is) :D
Antw: wat voor schelpjes??
Stijn zit helemaal goed, deze prachtige schelpen zijn helaas vaak beschadigd.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 20-03-2011 om 23:03 NL]
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 20-03-2011 om 23:03 NL]
heel erg bedankt voor de duidelijke antwoorden. jammer dat ze bescahdigd zijn maar ik blijf het een leuke vonst vinden 

is dit schelpje dan ook een Gastropode Scaphella lamberti of toch iets anders? ook in Mill gevonden.
PS. Stijn bedankt voor de handige info
Hallo Stijn,
Ik vind het een moeilijk fragmentje. N. angulata zou kunnen, maar ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen.
@ Joris: Het is inderdaad wel een Gastropode, maar niet Scaphella. 'Gastropode' slaat op de klasse waar Scaphella en ook je tweede fragment toe behoren: de gastropoden oftewel 'slakken'. Gastropode is dus geen onderdeel van de wetenschappelijk naam van Scaphella lamberti
Leuk trouwens dat je dit soort fragmenten ook mee neemt, sommigen zijn nog heel goed te determineren en zeker bij grotere/breekbare soorten kan het erg lastig zijn een mooie complete te vinden!
Groeten,
Bram
Ik vind het een moeilijk fragmentje. N. angulata zou kunnen, maar ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen.
@ Joris: Het is inderdaad wel een Gastropode, maar niet Scaphella. 'Gastropode' slaat op de klasse waar Scaphella en ook je tweede fragment toe behoren: de gastropoden oftewel 'slakken'. Gastropode is dus geen onderdeel van de wetenschappelijk naam van Scaphella lamberti

Leuk trouwens dat je dit soort fragmenten ook mee neemt, sommigen zijn nog heel goed te determineren en zeker bij grotere/breekbare soorten kan het erg lastig zijn een mooie complete te vinden!
Groeten,
Bram
Wacht even, het lijkt mij een fragmentje van Galeodea. Zie: http://www.fossiel.net/determinatie/det ... n&pagina=2 tweede foto.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
bedankt voor het helpen. ik zoek pas net fossielen dus nu neem ik gewoon alles mee wat ik vind, vandaar dat ik dat schelpje nu heb