Turrelites
Turrelites
Vanmiddag even gezocht in Rheine-Breckweg. Niet veel gevonden: 3 zwaar verdrukte en deels verweerde zeeégels, paar fragmenten van ammonietafdrukken, wat pyrietbollen en dit gevalletje in twee stukken. Zou dit een gedeelte kunnen zijn van een Turrelites?
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
Antw: Turrelites
Een heteromorphe ammoniet is het wel,er bestaan meer ammonietengeslachten met deze vorm dan Turrelites. De ribben van deze zien er anders (langer) uit dan Turrelites scheuchzerianus. Uit welk tijnvak komt hij? In ieder geval een bijeondere vondst. Groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Voor zover ik weet, is het het Cenomaan. Ik ben verder niet op de hoogte van de stratigrafie van de groeve Breckweg in Rheine. Misschien helpt het als ik zeg dat het stuk gevonden is in het midden, onderin de groeve?
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
De groeve ken ik niet; ik vind dat je ammoniet sterk lijkt op Ostlingoceras maar dan zou het boven-albiaan moeten zijn.
groetjs
groetjs
philippe
Ik vind dat het profiel erg rechte lijn; bij Turrilites zijn de windingen wat bol. Ik weet niet of Ostlingoceras stratigrafisch mogelijk is.
groetjes
groetjes
philippe
Breckweg is midden Cenomaan. Het lijkt me een Turrilites die lange tijd vrij heeft gelegen. En is geërodeerd.
was dus gezichtsbedrog van de foto maar met midden cenomaan ga ik ook voor Turrilites. groetjes
[Bewerkt door phil op 27-03-2011 om 11:18 NL]
[Bewerkt door phil op 27-03-2011 om 11:19 NL]
[Bewerkt door phil op 27-03-2011 om 11:18 NL]
[Bewerkt door phil op 27-03-2011 om 11:19 NL]
philippe