CBN:31-03,Gastropoden ??
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
CBN:31-03,Gastropoden ??

Hallo iedereen,vandaag een dagje vrij, ik had de keuze het strand in Knokke of de trip wagen naar CBN, het werd CBN en geen spatje regen gehad.Mooie ammonieten gevonden en in de Greenzand Wat ammos en Gastropoden Maar ik weet niet welke dit zijn ,iemand enig idee .Groetjes(3x dezelfde hij is 45 mm en 30 mm hoog )
strandjutters
- strandjutters
- strandjutters
Antw: CBN:31-03,Gastropoden ??
Hallo, niemand een idee dan gooi ik ze terug in Cap blanc nez. Groetjes
strandjutters
Pascal,
dit zijn mooie fossielen, maar ik kan u spijtig genoeg niet helpen met de determinatie.En het is duidelijk dat fossiele gastropoden op dit forum bijlange niet zo sexy zijn dan bvb haaientanden. Dus veel minder reacties op een posting.
Waarschijnlijk is de interesse en kennis over gastropoden veel beperkter.
Toch denk ik dat het de moeite loont om te proberen wat literatuur te verzamelen over deze "beestjes" uit de betreffende periode en zo kennis op te bouwen. Google is hiervoor een prachtig hulpmiddel.
Ik probeer hetzelfde te doen met gastropoden en brachiopoden uit het Bathoniaan en dat begint aardig te lukken.
Veel succes
Mvg
Luc
dit zijn mooie fossielen, maar ik kan u spijtig genoeg niet helpen met de determinatie.En het is duidelijk dat fossiele gastropoden op dit forum bijlange niet zo sexy zijn dan bvb haaientanden. Dus veel minder reacties op een posting.
Waarschijnlijk is de interesse en kennis over gastropoden veel beperkter.
Toch denk ik dat het de moeite loont om te proberen wat literatuur te verzamelen over deze "beestjes" uit de betreffende periode en zo kennis op te bouwen. Google is hiervoor een prachtig hulpmiddel.
Ik probeer hetzelfde te doen met gastropoden en brachiopoden uit het Bathoniaan en dat begint aardig te lukken.
Veel succes
Mvg
Luc
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- strandjutters
Bedankt lugo,Ik zal het dan ook maar proberen.Groetjes Pascal
strandjutters
Hey Pascal, ik herken ze maar al te goed. Het zijn erg leuke vondsten. Ik neem ze altijd mee. Het zijn kenmerkende fossielen uit de Tourtia. Alleen laat mijn geheugen me meer en meer in de steek. Ze staan in veel determinatie gidsen afgebeeld, dus er kunnen zeker nog mensen helpen
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Carcharias
- Contacteer:
Hey Pascal,
Je moet hier eens kijken http://www.fossiel.net/determinatie/det ... astropoden. Waarschijnlijk kom je dan al een stuk verder.
Het lukt me niet echt met de exacte link.. maargoed. Je moet dan nog even Cap Blanc Nez selecteren.. en dan kom je er wel.
Mvg, Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 02-04-2011 om 16:31 NL]
Je moet hier eens kijken http://www.fossiel.net/determinatie/det ... astropoden. Waarschijnlijk kom je dan al een stuk verder.
Het lukt me niet echt met de exacte link.. maargoed. Je moet dan nog even Cap Blanc Nez selecteren.. en dan kom je er wel.
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
de tourtia is het onderste laagje van het cenomaan en ligt op de klei. Het is erg glauconiethoudend, als je er een streep in trekt oogt het groen. Die kleine zwarte puntjes zijn ook kenmerkend.
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting