Schildpadfragmenten
- sharkteethrene
Schildpadfragmenten

Ola,
Enkel om even onder de aandacht te brengen,afgebeeld een schildpadfragment uit omg Oss.
Mochten er Forumleden zijn met soortgelijke vondsten,dan zou ik hier graag wat fotootjes van zien.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- sharkteethrene
Antw: Schildpadfragmenten

P.s.
Ook een gerold exemplaar zoals je ze vaak aantreft in "the Antwerp area".
Met dank aan Josine voor het maken van de foto's.
Groetjes,
Rene
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
- digging for it
- Contacteer:

Hoi Rene
Hier is er nog een uit omgeving Oss.
Groeten Patrick
[Bewerkt door digging for it op 01-04-2011 om 23:16 NL]
Antw: Antw: Schildpadfragmenten
Hoi Patrick.digging for it schreef:
Hoi Rene
Groeten Patrick
Het stuk op jouw foto doet mij meer denken aan een steur plaatje.
Ik kan het mis hebben, maar ik vind het veel lijken op de steur plaatjes die ik heb.
M.v.g.
Don.
Don
Hoi Rene.
Uit omgeving Oss heb ik geen schildpad.
Heb wel schildpad vragmenten die uit opgesoten zand uit de noordzee komen.
Als je wilt kan ik daar wel wat foto's van plaatsen. Het gaat dan om moerasschildpad.
Ik hoor het wel.
M.v.g.
Don.
Uit omgeving Oss heb ik geen schildpad.
Heb wel schildpad vragmenten die uit opgesoten zand uit de noordzee komen.
Als je wilt kan ik daar wel wat foto's van plaatsen. Het gaat dan om moerasschildpad.
Ik hoor het wel.
M.v.g.
Don.
Don
- digging for it
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Schildpadfragmenten
donny schreef:Hoi Patrick.digging for it schreef:
Hoi Rene
Groeten Patrick
Ik kan het mis hebben, maar ik vind het veel lijken op de steur plaatjes die ik heb.
M.v.g.
Don.
Hoi donny
Dan zit je er toch behoorlijk langs. Dit is namelijk 100% zeker een plaatje van een schildpad. Het grote verschil zit hem in het feit dat je de aanhechting kunt zien vanaf de rib waar het plaatje uit voort komt. Hij lijkt misschine wat op een steurplaatje, maar hier zul je geen aanhechtingsfragmenten op vinden.En verder ter info, deze is door Naturalis gedetermineerd en opgenomen in hun bestand.
Groeten Patrick
- DragonSearcher
Antw: Antw: Antw: Schildpadfragmenten
Hi Don,donny schreef:Hoi Patrick.digging for it schreef:
Hoi Rene
Groeten Patrick
M.v.g.
Don.
dit is toch echt een stukje schildpadschild

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
- Supergraver
Ik heb het stukje schildpad (van schedel), afgestaan aan een expert uit Belgie (a niet met namen gooien). De afspraak was dat hij de info + foto's zou afstaan voor een werkje over de vondsten van deze vindplaats.
Ik zelf heb hier top op heden nog niets over vernomen, misschien dat nog info aan de lokale verzamelaars is afgestaan?
Dit is een zeer bijzonder stuk.
Mvg
Martijn
Ik zelf heb hier top op heden nog niets over vernomen, misschien dat nog info aan de lokale verzamelaars is afgestaan?
Dit is een zeer bijzonder stuk.
Mvg
Martijn
Hoi Jerry en Patrick.
Sorry dat ik dacht dat het steur was.
Leek namelijkl erg op mijn steur delen, moet ze nog maar eens nader gaan bekijken.
Wist namelijk niet dat schildpad ook van die kuiltjes had. Misschien is dan niet alles wat ikl van steur heb steur.
M.v.g.
Don.
Sorry dat ik dacht dat het steur was.
Leek namelijkl erg op mijn steur delen, moet ze nog maar eens nader gaan bekijken.
Wist namelijk niet dat schildpad ook van die kuiltjes had. Misschien is dan niet alles wat ikl van steur heb steur.
M.v.g.
Don.
Don
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Don
Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen, dat kan iedereen gebeuren. In eerste instantie wist ik ook niet wat het was. Als je je "steurplaatjes"bekijkt en je ziet een duidelijk aanhechtingsrand dan heb je grote kans dat het schildpad is. verder hebben (als ik me niet vergis) schildpadplaatjes een botstructuur omdat ze vanuit de ruggenwervel gegroeid zijn. Steurplaatjes waren meer een hoornachtig materiaal wat geloof ik uit de epidermis groeide. Daarom geen botstructuur.
Groeten Patrick
Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen, dat kan iedereen gebeuren. In eerste instantie wist ik ook niet wat het was. Als je je "steurplaatjes"bekijkt en je ziet een duidelijk aanhechtingsrand dan heb je grote kans dat het schildpad is. verder hebben (als ik me niet vergis) schildpadplaatjes een botstructuur omdat ze vanuit de ruggenwervel gegroeid zijn. Steurplaatjes waren meer een hoornachtig materiaal wat geloof ik uit de epidermis groeide. Daarom geen botstructuur.
Groeten Patrick