dagje fossielen zoeken

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
martyrannosaurus
dagje fossielen zoeken

Bericht door martyrannosaurus » 03 apr 2011, 06:20

Hallo,

Met wie kan ik een keer mee op pad om fossielen te zoeken. Mijn voorkeur gaat uit naar het zoeken van ammonieten, trilobieten. Maar uiteindelijk verzamel ik alles.

Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer, al heb ik wel een rijbewijs.

Groetjes Marty

Ik ben maar een beginner, maar zeer geïnteresseerd :)

Carboon
Has thanked: 430 times
Been thanked: 525 times
Antw: dagje fossielen zoeken

Bericht door Carboon » 03 apr 2011, 13:36

Hoi Marty,

Welkom op het forum! Ben zelf ook een "OV-zoeker" dus ik weet hoe lastig dat kan zijn. Helaas ga ik zelf zelden (zo niet nooit) zoeken naar ammonieten of trilobieten, dus hopelijk is er iemand anders die je mee wil en kan nemen om daar naar op jacht te gaan. Mocht je ooit de geest krijgen en fossiele planten willen gaan zoeken, dan is de Laura steenstort (zoek op "Eygelshoven" in de vindplaatsendatabase) iets wat met het OV te doen is. Jammer genoeg is er niet heel veel meer te vinden (veel is verweerd) maar voor een eerste kennismaking nog steeds erg leuk om te doen.

Succes met verzamelen!

Tim

Op zoek naar groen in het zwart.

martyrannosaurus

Bericht door martyrannosaurus » 03 apr 2011, 17:47

@ Carboon/Tim

Bedankt voor je reactie. Maar ik wil alles verzamelen, dus ook fossielen planten. En zou best een keer naar Eygelshoven willen gaan. Is het mogelijk dat ik met je meega als jij daar weer een keer heen gaat?

Gegroet Marty

Carboon
Has thanked: 430 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Carboon » 04 apr 2011, 00:58

Hoi Marty,

Oh ja hoor, natuurlijk is dat mogelijk. Leuk zelfs; alhoewel ik zelf niet vaak meer ga zoeken daar is het altijd gezellig om mensen wat van het Carboon te laten zien. Daarnaast is het (met OV fietsen) mogelijk om er direct een bezoekje aan groeve 't Rooth (Krijt) aan toe te voegen. Later dit jaar is die vindplaats weer langer open (weet even niet uit m'n hoofd vanaf wanneer). De eerstvolgende "officiele" opendag van de Laura is echter pas op 22 oktober. Ik ken de uitbater van die steenstort dus kan misschien wel eerder een datum regelen met een beetje geluk. Dit kunnen we verder wel per mail regelen lijkt me.

Tim

Op zoek naar groen in het zwart.

martyrannosaurus

Bericht door martyrannosaurus » 04 apr 2011, 01:51

Hallo Tim,

Lijkt me een goed plan om eventueel Rooth erbij te pakken. Hou me tzt maar op de hoogte via mail.

Gegroet Marty

[Bewerkt door martyrannosaurus op 04-04-2011 om 06:49 NL]

Camiel
Been thanked: 4 times

Bericht door Camiel » 05 apr 2011, 22:43

Even ter aanvulling:
Ook op zaterdag 16 juli is er de mogelijkheid om via de NGV afdeling Limburg het steenstort van de Laura te bezoeken.
Vanaf zaterdag 23 april t/m zaterdag 29 oktober is groeve ’t Rooth langer open.

Groeten, Camiel

“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928

Gesloten