CBN:31-03,PREP spons !!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: CBN:31-03,PREP spons !!

Bericht door phil » 06 apr 2011, 20:13

Pascal, kan je die medebewoner niet wat verder vrijmaken? Zeer schoon prepareerwerk hoor, maar wat daar in zit vind ik iets boeiender.
groetjes

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 06 apr 2011, 20:25

Hallo Carcharias,de nagel op de kop.En wally zo doe ik het ook wat deel twee betreft met een scalpel tot op de spons die is zo hard dat je er zelfs geen krassen op maakt,ik zie wel het nut er niet van in om hem eerst te laten drogen de spons zelf is knoerhard en dan maak je de matrix terug nat.Als je de eerste foto van de spons bekijkt dan zie je dat ik in Frankrijk met mijn nagel van mijn vinger er het bovenste kootje heb kunnen lospeuteren van dan af wist ik dat het ging lukken ik heb dit dan ook vermeld in mijn eerste post.Het zit namelijk zo met mijn klein beetje ervaring dat ik heb met dat soort spul dat het 99% afhangt van de matrix waar het fossiel zich in bevindt,deze was grijs van kleur en aan de zachte kant.Vind u zo één die volledig wit is dan gaat dit nooit lukken denk ik want dan is de matrix zo hard als het fossiel.Ik had er zo een bij mijn eerste bezoek aan CBN.Nu om verder te praten over de spons ik was er alles aan het uitpeuteren wat matrix betreft en mijn vrouw was de terrasmeubelen aan het opfrissen met de hooge druk spuit en ik vroeg mag ik even met het resultaat dat je nu ziet,en ik zeg jullie nogmaals met die witte kalksponsen zal deze manier nooit lukken.Groetjes

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 06 apr 2011, 20:48

Hallo Phil,die medebewoner is maar 4 mm,weet je zeker dat je hem wil zien het is geen grote ammoniet hoor(grapje).Ik k'zal er meteen aan beginnen maar verwacht niet te veel want als ik nies is hij weg .Groetjes

strandjutters

Time lord
Been thanked: 1 time

Bericht door Time lord » 06 apr 2011, 22:05

Hoi Pascal,

Mooi gedaan zeg. Ik zelf liet dergelijke sponzen liggen omdat ik ze niet zo interessant vond, maar na het zien van jou werk moet ik er misschien toch maar eens een meenemen als ik weer naar CBN ga. Bedankt.

Groetjes

Bram

strandjutters

Bericht door strandjutters » 06 apr 2011, 22:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo Phil,Een spons ja maar een microfossiel tussen twee sponskokers preppen vind ik erover maar k'heb geprobeerd.Het resultaat eerste foto tussen de kokers het fossiel de twee andere het fossiel het lijkt op een wormpje in een knoop.Groetjes

[Bewerkt door strandjutters op 06-04-2011 om 21:33 NL]

strandjutters

Elbert
Been thanked: 1 time

Bericht door Elbert » 25 apr 2011, 09:32

Hoi, wormpje in de knoop?
Lijkt me eerder een gastropode...

groeten, Bert

Elbert

Gesloten