Vreemd fossiel uit de Piesberg/Carboon
Vreemd fossiel uit de Piesberg/Carboon
Dit 3 cm grote object heb ik vandaag gevonden in de Piesberg. Ik kan niet plaatsen of het dierlijk of plantaardig is. Iemand een idee?
- Spongebob
- Has thanked: 422 times
- Been thanked: 640 times
Antw: Vreemd fossiel uit de Piesberg/Carboon
Ha Erik! Mooi dingetje.
Het lijkt haast wel een ammonietje.
Maar ik denk dat het een stukje van een varenblaadje is. Die zijn in het begin namelijk nog opgerold.
Tom
Het lijkt haast wel een ammonietje.
Maar ik denk dat het een stukje van een varenblaadje is. Die zijn in het begin namelijk nog opgerold.
Tom
Time fades away (Neil Young)
Daar zat ik ook aan te denken. Schijnt dat zulke vondsten redelijk zeldzaam zijn. Colin had trouwens een kleine Euproops vandaag. Topvondst!
- Carboon
- Has thanked: 443 times
- Been thanked: 527 times

Zulke opgerolde varenblaadjes worden ook wel met het vormgenus Spiropteris aangeduid. Je ziet ze zeker niet vaak. Mooie vondst!
Op zoek naar groen in het zwart.
Antw: Antw: Vreemd fossiel uit de Piesberg/Carboon
Bedankt! Ik zal er zuinig op zijnCarboon schreef:
Zulke opgerolde varenblaadjes worden ook wel met het vormgenus Spiropteris aangeduid. Je ziet ze zeker niet vaak. Mooie vondst!

Hey Erik,
Ja leuk dingetje is dat! zeker een leuke vondst!
Ik heb net mijn vondsten uitgepakt, en kon het niet laten om even wat te plaatsen hier. Ik ben erg blij en verrast met de vondsten!
Ik wil zeker nog een keer terug naar de Piesberg, op jacht naar een eigen Euproopsje

Dat is wel heel mooi spul zeg! Colin, wel een foto van de Euproops plaatsen, he! 
Groeten,
Bram

Groeten,
Bram
Mooie vondsten Marijke. Ik heb nog een vondst die ik niet kan plaatsen. Iemand een idee?
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Erg mooie vondsten hoor!
Ik zal er ook graag een keer op zoek gaan maar ik ben een beetje onzeker: op de vindplaatsen-pagina staat, dat het streng verboden is deze groeve te betreden.
Omdat de bericht op de zoekpagina enkele jaren oud is zal ik graag willen weten of het nu officiel weer toegestan is, in Piesberg fossielen te zoeken en als ja onder welke voorwarden.
Bij vorbat bedankt voor jullie antworden, Groetjes, Xenina
Ik zal er ook graag een keer op zoek gaan maar ik ben een beetje onzeker: op de vindplaatsen-pagina staat, dat het streng verboden is deze groeve te betreden.
Omdat de bericht op de zoekpagina enkele jaren oud is zal ik graag willen weten of het nu officiel weer toegestan is, in Piesberg fossielen te zoeken en als ja onder welke voorwarden.
Bij vorbat bedankt voor jullie antworden, Groetjes, Xenina