Vreemd fossiel uit de Piesberg/Carboon
Antw: Vreemd fossiel uit de Piesberg/Carboon
Geen dank Xenina. Een detailfoto word moeilijk Duys. Mijn andere kamera is kapot. Deze zijn met de spiegelreflex gemaakt. Ik zal het proberen.
@Colin, Haha leuk die overzichtfoto's van de groeve! En tsja die laatste... heel schattig 

- Carboon
- Has thanked: 443 times
- Been thanked: 527 times
@ alle Piesberg-gangers: met zulke mooie vondsten moet het vast mogelijk zijn om de fossiel*net foto-pagina's uit te breiden. Ben benieuwd naar wat er zoal gevonden is en hoe dit de determinatie database kan versterken. Dus: meer foto's please! 
@ Erik: Spiropteris sp. staat bijvoorbeeld nog niet op de foto-pagina's
Tim

Tim
Op zoek naar groen in het zwart.
Antw: Antw: Vreemd fossiel uit de Piesberg/Carboon
Hoi Tim. Hoe doe ik dat?Carboon schreef:
@ alle Piesberg-gangers: met zulke mooie vondsten moet het vast mogelijk zijn om de fossiel*net foto-pagina's uit te breiden. Ben benieuwd naar wat er zoal gevonden is en hoe dit de determinatie database kan versterken. Dus: meer foto's please!
Tim
Nog een aantal vondsten speciaal voor Tim. Ook mooie mineralen zijn te vinden in de Piesberg. Antraciet en Aragoniet b.v.
- Carboon
- Has thanked: 443 times
- Been thanked: 527 times
Foto's aan de foto-pagina's toevoegen kan op twee manieren: (1) mailtje naar Herman met de vraag of je foto-pagina toegang kunt krijgen omdat je een contributie wilt doen. Dan zal hij je wel de ins-en-outs vertellen verder. Optie (2) is de foto's naar mij sturen, dan zet ik ze erop. Nadeel van (2) is wel dat ze dan onder "mijn" verzameling vallen in de database, wat natuurlijk niet klopt. O.d.z. ere wie ere toekomt zou ik dus ook voor optie (1) kiezen als ik jou was.
En bedankt voor de extra foto's! Altijd leuk. Maar zijn die mineralen geen gipsbloemen? Als het om Aragoniet gaat moet het bruisen lijkt me. Al getest?
En bedankt voor de extra foto's! Altijd leuk. Maar zijn die mineralen geen gipsbloemen? Als het om Aragoniet gaat moet het bruisen lijkt me. Al getest?
Op zoek naar groen in het zwart.
Antw: Antw: Vreemd fossiel uit de Piesberg/Carboon
http://www.mineralienatlas.de/lexikon/i ... d/Piesberg Ik vond ze aardig lijken op de vondsten op deze pagina Tom. Gips weet ik niet of dit te vinden is. Zwavel wel.Spongebob schreef:
Zijn dat geen gipskristallen Erik?