naamgeving
naamgeving
Mensen,
ik ben al jaren lid van het forum, en kijk/lees regelmatig de topics met veel interesse. Ik verzamel nu enkele jaren. Ik ben op zoek naar een mooie oplossing om de fossielen in een virtine te voorzien van de naam en vindplaats. Papiertjes werkt niet heb ik gemerkt. Heeft iemand van jullie als verzamelaars een goede tip voor dit probleem?
Gr Albert
ik ben al jaren lid van het forum, en kijk/lees regelmatig de topics met veel interesse. Ik verzamel nu enkele jaren. Ik ben op zoek naar een mooie oplossing om de fossielen in een virtine te voorzien van de naam en vindplaats. Papiertjes werkt niet heb ik gemerkt. Heeft iemand van jullie als verzamelaars een goede tip voor dit probleem?
Gr Albert
The Digger
Antw: naamgeving
Een nummertje op het fossiel, en in een database/documentje/op papier datzelfde nummertje met alle voor het betreffende fossiel relevante gegevens.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Bij de Bodemschat kun je mooie plexiglas standaartjes krijgen waar je een naamkaartje in kunt schuiven. Ziet er erg netjes uit. kaartjes zijn ook voorbedrukt te koop.
Robert Mensink
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 311 times
- Contacteer:
Streepje doorzichtige nagellak op het fossiel,
drogen laten, nummer erop met oostindische inkt, weer drogen laten, nog een keer met doorzichtige nagellak erover. Werkt perfect en is altijd weer met wat aceton te verwijderen!
drogen laten, nummer erop met oostindische inkt, weer drogen laten, nog een keer met doorzichtige nagellak erover. Werkt perfect en is altijd weer met wat aceton te verwijderen!
To share or not to share, that's the question!