Hulp gezocht determinatie gehoorsbeen Antwerpen area
Hulp gezocht determinatie gehoorsbeen Antwerpen area
Wie kan mij vertellen wat voor een gehoorsbeen of dit is ik heb er al diversen gevonden maar nog niet zoals deze ik hoop dat er iemand is die deze op soort kan brengen alvast bedankt Hij is vrij groot en meet 6 cm bij 4 cm
Grtn Ariën
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Hulp gezocht determinatie gehoorsbeen Antwerpen area

Hoi Ariën,
Die van mij is ca 6 cm breed en gedetermineerd als een rechter perioticum van een Cetotheriidae (een uitgestorven familie in de orde van Baleinwalvissen) en mogelijk Aglaocetus longifrons. Een zeldzaam exemplaar.
Volgens mij heeft die van jou gelijkenissen. Verder heb ik boven nog een exemplaar liggen die erg op die van jou lijkt, maar daar ben ik nog niet uit welke soort het is. Daar probeer ik van het weekend wel foto's van te maken.
Groeten,
Gerard
Hoi Gerard bexdankt voor de hulp hij lijkt inderdaad erg op die van jou en de afmetingen kloppen ook wel redelijk
Grtn Ariën
Grtn Ariën
- Carcharoides
- Contacteer:

Hoi Ariën,
Die andere waar ik het over had heeft toch wel wat verschillen. Als ik op de foto's af ga lijkt die van jou toch meer op mijn eerste exemplaar. (zowel mijn eerste en die van jou lijken toch wat ronder en smaller in verhouding te lopen en deze is wat rechter en langer in verhouding)
Dit exemplaar is ongeveer 7cm breed, maar hier heb ik nog geen duidelijke determinatie op.
Ik zal ze beiden wel eens meenemen, zodat we kunnen vergelijken.
Groeten,
Gerard
- sharkteethrene
Ola Arien,
Wellicht dat Mark Bosselaers (Markwalvis)
hier een juiste benaming aan kan geven.
Gewoon even een mailtje met foto's doorsturen naar hem.
groetjes,
Rene.
Wellicht dat Mark Bosselaers (Markwalvis)
hier een juiste benaming aan kan geven.
Gewoon even een mailtje met foto's doorsturen naar hem.
groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- Carcharoides
- Contacteer:
Mijn eerste gehoorbeentje is ook door Mark Bosselaers gedetermineerd. Hij zal ook wel raad weten met die van jou!
Groeten,
Gerard
Groeten,
Gerard