Vandaag kaloot
- archaeopteryx
- Contacteer:
Vandaag kaloot

Vandaag weer een goede dag op de kaloot.
Veel hele tanden en schelpen.
Twee mooie dol(fijne) tanden.8)
Een paar gehoorbenen.
Foto 11 en 12 zijn de kapotte tanden.
Foto 13 vraag ik mij af wat dat is,ik dacht zelf spons of koraal.of is het toch gewoon een steen??
En de laatste foto dacht ik dat een kleine Physogaleus secundus was.
[Bewerkt door archaeopteryx op 21-04-2011 om 18:31 NL]
life is like a fossil.hard like rock.
Antw: Vandaag kaloot
Archaeopteryx,
Hai, neen geen Benedeni, ik denk aan Physogaleus.
PS Een paar verschillen in de Turitella(witte incrassata?) en de Natica.
Duys
[Bewerkt door Duys op 21-04-2011 om 20:11 NL]
Hai, neen geen Benedeni, ik denk aan Physogaleus.
PS Een paar verschillen in de Turitella(witte incrassata?) en de Natica.
Duys
[Bewerkt door Duys op 21-04-2011 om 20:11 NL]
Antw: Vandaag kaloot
Mooi al die vondsten van de Kaloot.
Die steen ('foto 13') is volgens mij een stuk versteende klei met gaten van boormossels. Zit er niet af en toe nog een stukje boormossel in?
Ik ben het met Duys eens dat de Turritella's en Natica's op de foto mogelijk uit meerdere soorten bestaan (die moeilijk uit elkaar te houden zijn).
De 'Gari fervensis' is een linkerklep van Mya arenaria (strandgaper), geen fossiel. Aan de binnenzijde heeft het slot een 'oortje'. Van deze soort kun je aan de Kaloot tal van, half uit de klei stekende doubletten aantreffen. Je kunt er ook wel eens een echte Gari fervensis vinden, maar vanwege de kwetsbaarheid van deze schelp zijn dat vooral fragmenten.
Groet, Lex
Die steen ('foto 13') is volgens mij een stuk versteende klei met gaten van boormossels. Zit er niet af en toe nog een stukje boormossel in?
Ik ben het met Duys eens dat de Turritella's en Natica's op de foto mogelijk uit meerdere soorten bestaan (die moeilijk uit elkaar te houden zijn).
De 'Gari fervensis' is een linkerklep van Mya arenaria (strandgaper), geen fossiel. Aan de binnenzijde heeft het slot een 'oortje'. Van deze soort kun je aan de Kaloot tal van, half uit de klei stekende doubletten aantreffen. Je kunt er ook wel eens een echte Gari fervensis vinden, maar vanwege de kwetsbaarheid van deze schelp zijn dat vooral fragmenten.
Groet, Lex
- archaeopteryx
- Contacteer:
Antw: Antw: Vandaag kaloot
Bedankt voor de antwoorden.mussels schreef:
Mooi al die vondsten van de Kaloot.
Groet, Lex
Ik ben zelf nog niet helemaal thuis in bivalven en gastropoden.
Ik zal mijzelf er toch beter in moeten verdiepen.
Ik zal kijken of ik bij de Turritella's en Natica's de verschillen eruit kan halen.
Ik wist wel dat de 'Gari fervensis'Mya arenaria (strandgaper) geen fossiel was want je vind ze in grote getalen.
Alleen deze was groot en de kids vinden ze mooi.
Ik ben zelf nog een beetje aan het opstarten met het determineren van de meeste spullen.
Voor je alls is een beetje op een rijtje heb dan ben je een avond verder.8)
life is like a fossil.hard like rock.