wie weet wat deze fossielen zijn?
wie weet wat deze fossielen zijn?
we zijn anderhalve week geleden naar cadzand geweest en heb deze dingen daar gevonden, ook heb ik voor het eerst van mijn leven haaietanden gevonden, best leuk.
maar is er iemand die weet wat deze dingen zijn en van welke haaien de tanden afkomstig zijn?
Jannine
- archaeopteryx
- Contacteer:
Antw: wie weet wat deze fossielen zijn?
Foto 1 en 2 is bot maar van wat?
Foto 3 en foto 16 en 17 is volgens mij allebei fosforiet.http://nl.wikipedia.org/wiki/Fosforiet
Foto 4 de 3 grote haaien tanden op de voor grond zijn c.hastalis?
Foto 5 is een wervel van een vis.
Foto 6,7,8,9 ? bot fragmenten.
Foto 10 en 11 gehoorbenen van dolfijnen.http://www.fossiel.net/determinatie/det ... n&pagina=3 naar foto 8 scrollen.
Foto 12 en 13 bivalve (Schelp)
Foto 14 en 15 fragment van een pecten.
Foto 18 fragment van een scaphella lamberti
Hier op de foto pagina kun jezelf ook heel veel opzoeken.
wellicht dat anderen de determinaties aan kunnen vullen voor het bot en de haaientanden.
[Bewerkt door archaeopteryx op 23-04-2011 om 19:54 NL]
Foto 3 en foto 16 en 17 is volgens mij allebei fosforiet.http://nl.wikipedia.org/wiki/Fosforiet
Foto 4 de 3 grote haaien tanden op de voor grond zijn c.hastalis?
Foto 5 is een wervel van een vis.
Foto 6,7,8,9 ? bot fragmenten.
Foto 10 en 11 gehoorbenen van dolfijnen.http://www.fossiel.net/determinatie/det ... n&pagina=3 naar foto 8 scrollen.
Foto 12 en 13 bivalve (Schelp)
Foto 18 fragment van een scaphella lamberti
Hier op de foto pagina kun jezelf ook heel veel opzoeken.
wellicht dat anderen de determinaties aan kunnen vullen voor het bot en de haaientanden.
[Bewerkt door archaeopteryx op 23-04-2011 om 19:54 NL]
life is like a fossil.hard like rock.
Antw: wie weet wat deze fossielen zijn?
Even een hint;
Je foto's zijn te donker,bijna geen detail,je ziet dat de schaduw aan der echterkant staat en iets naar voor.
Je lichtbron is dus aan de andere kant.Probeer je foto's eens van die kant te nemen,en je gaat wellicht betere foto's hebben.
Bij de eerste twee foto's staat geen maatbalkje, het zijn teenkootjes van wat zie ik niet direct.
Je foto's zijn te donker,bijna geen detail,je ziet dat de schaduw aan der echterkant staat en iets naar voor.
Je lichtbron is dus aan de andere kant.Probeer je foto's eens van die kant te nemen,en je gaat wellicht betere foto's hebben.
Bij de eerste twee foto's staat geen maatbalkje, het zijn teenkootjes van wat zie ik niet direct.
Theo
Antw: Antw: wie weet wat deze fossielen zijn?
Theo schreef:
Even een hint;
oke bedankt
ik zal kijken of ik wat betere foto's kan maken.
het botje(teenkootje)is 2,7cm lang.
is deze wel fossiel dan??
Jannine
14 en 15 is een fragment van een zeepok. Pectinidae hebben geen luchtkamers, zoals de interne structuur van het fossiel op 14 en 15 laat zien.archaeopteryx schreef:
stijnboy9 schreef:
Hallo,
goed gevonden hoor, wat een mooie vondsten aangezien Cadzand bijna helemaal vernietigd is. Ben je naar Zwarte Polder geweest?
Foto 1 en 2: In botjes van landzoogdieren ben ik geen krak, maar dit lijkt me een vogelbotje, want het is hol.
Foto 4: Cosmopolitodus hastalis (Mio-Plioceen), Carcharias vorax (Mio-Plioceen), Striatolamia macrota ?(Eoceen) (Googel maar eens en je ziet welke soort bij welke tand hoort)
Foto 5: Beenviswervel (Mio-Plioceen)
Foto 10 en 11: Periotica van dolfijnen (Mio- Plioceen)
Foto 18: Scaphella lamberti (Plioceen)
Groeten,
Stijn
bedankt.
ben zelf ook blij met de vondsten.
en dit zijn mijn eerste haaietanden,best super!
we waren volgens mij bij nieuwvliet,is dat dicht bij de zwarte polder?
ik ben er verder niet bekent, we wonen zelf in het oosten van het land.
ze waren er bezig met graafmachines boven op de duinen.
Jannine