Borstwervels HVH ter determinatie
- DragonSearcher
Borstwervels HVH ter determinatie
Hi Allemaal,
hierbij 3 wervels van HvH ter determinatie. Ik kom er zelf niet uit, wegens gebrek aan documentatie en wervels ter vergelijking.
Van de eerste wervel heb ik geen idee.
De tweede wervel lijkt, zover ik heb kunnen vinden het meest op een borstwervel van een grote katachtige. Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het dat ook is...
De derde wervel is denk ik van een hertachtige...
Ik weet dat vanaf fotos determineren lastig is, zeker bij incomplete wervels, maar wellicht herkent iemand iets

Alvast bedankt.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
- DragonSearcher
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Borstwervels HVH ter determinatie
Ik vraag mij weleens af of dit soort wervels uberhaupt determineerbaar zijn, Jerry. Tenzij ze heel groot zijn doe ik maar geen pogingen. Misschien is dat ten onrechte...
Groet,
Niels
Niels
Ik zou zeggen dat de laatste van een hertachtige is.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
- DragonSearcher
@ Niels: agreed, maar toch lijken mij deze nog wel determineerbaar...maar zonder boeken of vergelijkingscollectie is het een stuk lastiger.
Tjah wat is groot, de geodriekhoek die er bij ligt is 15 cm breed (maar ik had misschien beter weer kunnen painten, dan waren de afmetingen duidelijker denk ik).
@ Olof: tnx
Tjah wat is groot, de geodriekhoek die er bij ligt is 15 cm breed (maar ik had misschien beter weer kunnen painten, dan waren de afmetingen duidelijker denk ik).
@ Olof: tnx

... Eternity awaits ...
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
hier: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=11793 heeft Tim (Benjamin) foto's geplaatst van een pagina's uit zijn boek. Misschien als je hem mailt kan je vragen om een kopietje? Ik zelf heb gevraagt om sprongbenen en heb ze goed kunnen determineren. (als iemand dat van sprongbenen ook wil mail me maar.)
Gr, Jordy
Gr, Jordy
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
- DragonSearcher
Hi Jordy,
dat had ik in het andere topic al aan hem gevraagd, om deze wervels te kunnen determineren
Helaas is ook zijn boek niet voldoende hiervoor...
Maar toch bedankt
Gr Jerry
dat had ik in het andere topic al aan hem gevraagd, om deze wervels te kunnen determineren

Maar toch bedankt

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
- Pleistoceen
- Contacteer:
Hallo Jerry,
Ik had op het forum van de WPZ al geprobeerd om (ter vergelijking) een paar foto's van een wervel te plaatsen, maar helaas zonder succes. Hier dan, beter laat dan nooit de foto's van een wervel die van een rendier geweest zou moeten zijn.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groet,
Aalt
- DragonSearcher
Hi Aalt,
bedankt voor de fotos.
Ik heb nu al een paar keer zitten vergelijken. Aan de ene kant lijkt het wel rendier, maar aan de andere kant ook weer niet.
Het is in ieder geval zeker van een hertachtige, dus daar hou ik het maar op
Gr Jerry
bedankt voor de fotos.
Ik heb nu al een paar keer zitten vergelijken. Aan de ene kant lijkt het wel rendier, maar aan de andere kant ook weer niet.
Het is in ieder geval zeker van een hertachtige, dus daar hou ik het maar op

Gr Jerry
... Eternity awaits ...