Bijzondere vondst, Brancasaurus wervel

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Bijzondere vondst, Brancasaurus wervel

Bericht door Fossielenzoeker » 23 apr 2011, 00:58

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ouwerot schreef:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
nestor schreef:
Beste ouwerot

Het is misschien wel aardig als je iets meer zou vertellen over je decennialange ervaring. Dan zouden je kritische (klinische) opmerkingen wellicht gemakkelijker worden geaccepteerd.
Uit je profielschets valt niets op te maken.

vr.gr.
Jan

Zelfde opmerking als bij Tom:
Wat of wie de deskundige is is niet relevant voor de determinatie. Het geeft een zeker vertrouwen maar geen zekerheid. Dus ook niet relevant is wie of wat ik ben, nog wat mijn decennialange ervaring inhoudt. Maar welke opmerkingen ik maak. Door mijn jarenlange ervaring van schaduwlezen weet ik dat men zich daar op vastpint en nog nauwelijks geluisterd wordt naar wat er gezegd wordt.

Robert gaat het stuk nu voorleggen aan een expert ter zake. Het is dus aan hem om deze expert met relevante vragen te bestoken waarom dit stuk toegeschreven kan worden aan de door de expert voorgestelde naam en dus zelf een ervaring rijker te worden. Hij kan bij eventuele andere vondsten zijn expertise ter zake dan voorleggen.

Ik ben dus al in mijn opzet geslaagd.

Gr Jan

Beste Ouwerot.
Ik vind het jammer dat je toon naar mijn idee steeds hoogdravender wordt en naar mijn smaak tegen het arrogante aan zit.

Toen ik enkele weken geleden met de paleontoloog van een museum uit Twente heb gesproken hebben we gezamenlijk op dat moment reeds besloten om Dr. Bertling van het museum uit Munster te benaderen om van hem een bevestiging van onze vermoedens te verkrijgen. Ik vind het wel heel frappant dat jij nu meent deze actie op jou conto te kunnen bijschrijven!

Bovendien geef je hierboven aan dat het niet uitmaakt wie en wat je bent en wat je decenialange ervaring inhoud maar je zit in een eerder bericht in dit topic wel met je decenialange ervaring te pronken. Doe dit dan ook niet!
Tot zover heb ik van jou niets nieuws gehoord dat mij anders toelijkt dan gebakken lucht. Het is ó zo makkelijk om je hier kritisch uit te laten.
Als je schermt zo goed te zijn en zoveel te weten geef jezelf dan ook bloot en vul je profiel volledig in. Dan kunnen wij ook een betere inschatting maken met wie we van doen hebben.

Wat je decennialange ervaring betreft wil ik je aangeven dat ik er ook reeds 35 jaar op heb zitten, en zijn er denk ik op dit forum weinig leden te vinden die op eenzelfde profesionele wijze hun verzameling beheren als ik dat doe. Ik durf dit hier te zeggen omdat er genoeg forumleden zijn die mij goed kennen en dit kunnen beamen.
Ik ken je niet, maar ik kan het niet waarderen dat je een naar mijn gevoel aanmatigende toon aanslaat alsof jij alles weet en wij maar groentjes zijn. Het zou je sieren je toon enigzins te matigen.
Ik kan me niet voorstellen dat toen je besloten hebt uit de anonimiteit van de schaduwlezers te stappen en je intrede op het forum te maken het je bedoeling is geweest om mensen te frustreren.

Ik hoop dat we vanaf nu op een normale manier verder kunnen communiceren.
Reacties die buiten dit topic gaan ontvang ik graag per mail.

[Bewerkt door Fossielenzoeker op 22-04-2011 om 23:57 NL]

Robert Mensink

nestor

Bericht door nestor » 23 apr 2011, 08:32

Ik dacht maar niet meer te reageren op de laatste bijdrage van de man met de decennialange onbekende ervaring en de jarenlange ervaring in het schaduwlezen (zie immers mijn motto hieronder), maar nu toch: goed gezegd Robert!

vr.gr.
Jan

De senioribus nil nisi bene

Ouwerot

Bericht door Ouwerot » 23 apr 2011, 11:27

En het was voorspelbaar...het gaat weer over de boodschapper en niet over de boodschap. Als de boodschapper nu een beroemd paleontoloog bleek te zijn, veranderd je dan meteen van mening? Dat is niet objectief. Wat ik in al deze boodschappen wilde duidelijk maken is: kijk naar het fossiel, niet naar de boodschapper. Wat zijn de kenmerken die dit Brancasaurus maken? Die heb ik niet gehoord.

Gr Jan

Wally

Bericht door Wally » 23 apr 2011, 12:25

PFFFF!
Hier gaan we weer!
Allereerst Robert, prachtvondst!
Ik twijfel niet aan U deskundigheid en weet dat die determinatie wel losjes zal lopen. ;)
Jammer dat de laatste tijd de meeste hier direkt op de tenen worden getrapt!
Men zou erdoor bijna schaduwlezer worden!!

@strandjutters:even googlen en.....
Kijk eens even op de site van Victor Strijbos.

www.victorstrijbos.be
Deze persoon heeft blijkbaar ook ooit een artikel over sponzen in "grondboor & hamer 1998, p.37-42" geschreven.Mogelijk kan hier wel iemand je een kopie bezorgen.
groeten,
Wally

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 23 apr 2011, 12:26

Jan,

De essentie van je boodschap is me wel duidelijk, en lijkt me zeker ook valide. Ik sta zelf ook wel te kijken van het gemak waarmee gesteld wordt "als er een grote professional naar gekeken heeft, zal het wel kloppen". De boodschapper is dan toch wel minder van belang, wat telt is de inhoud van de boodschap. En daarnaast -ik heb de indruk dat je het haast vergeet- de stijl van de boodschap. Je kan geen olifant een porseleinkast insturen en verwachten dat achteraf alle potjes mooi op de rekken gesorteerd staan.

Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je je wat vergaloppeert op in dit onderwerp. Het lijkt alsof je vertrekt vanuit de aanname dat Robert - en bij uitbreiding niemand hier - ook maar een notie heeft van het belang van diagnostische kenmerken. Hij pent zijn argumenten niet neer in het openingstopic, maar dat wil niet zeggen dat hij ze niet heeft.

En natuurlijk, misschien zouden we meer de reflex moeten krijgen om ons kritisch op te stellen en meer op het inhoudelijke te focussen OP DIT FORUM, dat oorspronkelijk voornamelijk op beginners is gericht en meer een sociaal platform moet zijn. En het wollige achter ons te laten. Waarom niet?

Verder heeft Robert de essentie wel samengevat denk ik.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Erik-B

Bericht door Erik-B » 23 apr 2011, 14:22

"Ook ik heb stukken van lang geleden die ook door een toenmalig deskundige toegeschreven zijn aan een specifieke soort maar dertig jaar later enkel amusant zijn omdat nieuwe vondsten een volledig ander zicht geven op het betreffende stuk".
Ben heel benieuwd om welke stukken het dan gaat.

mendel

Bericht door mendel » 04 mei 2011, 18:54

supervondst!

Facta non verba- Geen woorden maar daden

Jan Losser

Bericht door Jan Losser » 15 mei 2011, 13:26

Dag Robert

Prachtvondst, Gefeleciteerd
Zo als je misschien weet heb ik er ook een gevonden. Zou je die dan msschien mee willen nemen.

Dat zou ik zeer op rpijs stellen.
Ik stuur je wel een mail.

Misschien tot dinsdag

Groet Jan

Nogmaals een prachtvondst

Sommige mensen gunnen andere geen mooie, vondsten niets van aantrekken. En jarenlange ervaring, paleontologie is een wetenschap met keer op keer inzichten die veranderen, daarom is het ook zo'n leuke bezigheid. Wat vandaag de ene naam heeft kan morgen een andere naam of soort zijn.

Zonder verleden geen toekomst

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 15 mei 2011, 14:27

Hey Jan,
wil je alstjeblieft de moeite nemen om daar ook een foto van te maken en hem hier op fossiel.net zetten? ik vind dit soort dingen erg interessant.
Gr,
Sander

Erik-B

Bericht door Erik-B » 15 mei 2011, 22:47

Hoi Jan. Ik ben ook zeer benieuwd naar foto,s van je Brancasaurus wervel :)

Gesloten