verrektes hard
verrektes hard
Mijn eerste trilobiet stukjes uit de ardennen
behalve de dechenella op foto 4 allemaal Nyterops hoogstwaarschijnlijk.
en mijn eerste oefenstukjes. Ik ben nu nog met de hand aan het prepareren, tot zover ik kom en straks als er luchttools zijn verder prepareren.
Of zou het ook met de dremel al kunnen lukken?
1 mooi oogje al zeg ik het zelf
foto 2 en 3 is de enige die ik tot nu toe geprepareerd heb. Dit was wel erg makkelijk met een naald te doen aangezien de steen erg verweerd was en er veel spleten doorheen liepen... vandaar ook de scheur in de wang.
foto 4
een blok in 3 stukken gebroken met meerdere pygidiums... pygidea? dit is er iig 1 van.
Hopen dat er wat meer in zit.
foto 5
De laatste had zo mooi en groot kunnen zijn, maar ja heb hem zo opgeraapt en geen bijbehorende stukken kunnen vinden
foto6
heb ik jullie maar bespaard, want te klein en geen macro.
Ik dacht eerst aan een vergelijkbaar fossiel zoals in de fotodatabase Cranidium van cyphasis
Maar na determinatie, kreeg ik te horen een cranidium van een gerastos, met waarschuwing goed uit te kijken kon nog wel eens wat meer aan hangen
oeps...
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: verrektes hard
Hallo Ivok,Leuk om wat werk te zien van iemand anders,leuke vondsten trouwens maar ik kan er niet over mee praten want ik heb dit niet in mijn verzameling.Wat de dremel betreft,een ronddraaiend iets is nooit goed voor preps daar je niet kan zien waar het geengaat want je werkt in je eigen stof en je ziet niets van waar je mee bezig bent.Ik gebruik het alleen om gaatjes te boren en dan met de ST af te werken,vooral in de tubes van sponzen. Groetjes.
strandjutters
Antw: verrektes hard
oh... ik bedoel de dremel engraver...
electrisch graveer pennetje, ook hiermee werk je in je eigen stof helaas, maar hij draait niet rond.
echt meepraten erover kan ik ook nog niet hoor, dit zijn mijn eerste trilobiet vondsten.
Ik heb in het verleden wel eens wat spiriferen, brachiodes en 1 goiniatiet uit "ons" devoon gehaald. Maar preparatie was daar gewoon niet nodig, die fossielen peuterde je gewoon uit verweerde lagen schalie. Dit is dus ook vrij nieuw voor mij
electrisch graveer pennetje, ook hiermee werk je in je eigen stof helaas, maar hij draait niet rond.
echt meepraten erover kan ik ook nog niet hoor, dit zijn mijn eerste trilobiet vondsten.
Ik heb in het verleden wel eens wat spiriferen, brachiodes en 1 goiniatiet uit "ons" devoon gehaald. Maar preparatie was daar gewoon niet nodig, die fossielen peuterde je gewoon uit verweerde lagen schalie. Dit is dus ook vrij nieuw voor mij
oeps...