Diverse objecten uit Marokko, zowel organisch als anorganisch, Determinatie verzoek

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Hamilcar
Diverse objecten uit Marokko, zowel organisch als anorganisch, Determinatie verzoek

Bericht door Hamilcar » 04 jun 2011, 10:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij een identificatie verzoek voor al de bovenstaande objecten, zowel organisch als anorganisch. Ik vermoed dat de geribbelde stukken delen van trilobieten zijn maar, ben hier absoluut niet zeker van. Deze objecten zijn gevonden in de woestijn tussen Merzouga en Rissani, langs de weg.

Groet,

Hamilcar

Nec Fasces Nec Opes Sola Artis Sceptra Perennant

fitch
Antw: Diverse objecten uit Marokko, zowel organisch als anorganisch, Determinatie verzoek

Bericht door fitch » 04 jun 2011, 11:49

En eerste buikgevoel vertelt me dat alles anorganisch is en je toevallig op bizar gesteente bent gevallen .. :)

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

Trilobite
Contacteer:
Antw: Diverse objecten uit Marokko, zowel organisch als anorganisch, Determinatie verzoek

Bericht door Trilobite » 04 jun 2011, 12:45

Nee, geen trilobieten. De ribbels zijn daar voor te onregelmatig. Die ribbels zouden misschien afdrukken van de zeebodem kunnen zijn, maar daar ben ik niet zeker van.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 04 jun 2011, 19:53

Ik heb op veel plekken in de woestijn van Marokko dergelijke stenen gezien. Het is een type verwering die veel in de woestijn voorkomt. Geen fossiel, en geen sedimentaire structuur zoals golfribbels.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Hamilcar

Bericht door Hamilcar » 04 jun 2011, 21:02

Hartelijk bedankt voor alle reacties,
Ik zal binnenkort de foto's plaatsen op het geologie forum. Mijn excuses voor het feit dat deze anorganische objecten op het determinatie forum zijn beland. Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat voorn soort gesteente het betreft, en dan specifiek in foto 1,2 en 3 van boven.

Groet,

Hamilcar

Nec Fasces Nec Opes Sola Artis Sceptra Perennant

Gesloten