Benedeni uit Florida ?
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Benedeni uit Florida ?
Hij verkoopt ook dolfijnentanden onder de naam van Squalodon. Weet niet of het bewust is, maar de namen die er bij staan kloppen niet altijd.
Antw: Benedeni uit Florida ?
Goedemorgen Fabiene,
Ik ga even reklame maken nu.
Ik haal mijn tanden van Steve Alter uit Amerika.
Altijd vertrouwd, en hele goede kwaliteit.
Hier de link.
http://www.megalodonteeth.com/
Groeten J&I.
Ik ga even reklame maken nu.
Ik haal mijn tanden van Steve Alter uit Amerika.
Altijd vertrouwd, en hele goede kwaliteit.
Hier de link.
http://www.megalodonteeth.com/
Groeten J&I.
SeeYou!
- Supergraver
De tand komt vrijwel zeker uit South Carolina. Het is zo te zien een aardige forse tand. DE tanden uit South Carolina zijn doorgaans een maatje groter dan die uit Florida. Daar komt nog eens bij dat P. benedeni's uit Florida zeldzaam zijn en zeker niet voor een "prikkie" worden aangeboden.
mvg
Martijn
mvg
Martijn
@Johwi : Ik heb al eens enkele tanden gekocht bij Steve Alter maar dan via Ebay. Zijn prijzen op de website vind ik er (persoonlijk) over. Zoals ik al zei, 150$ voor een benedeni van 2,25" vind ik belachelijke prijzen. Wel goede kwaliteit, zoals je zegt.
@Martijn : Dat hij voor een "prikkie" werd aangeboden zegt meer over de verkoper dan over de tand. Maar ik zal hem dan toch maar labelen als South Carolina.
Groetjes, Fabienne.
@Martijn : Dat hij voor een "prikkie" werd aangeboden zegt meer over de verkoper dan over de tand. Maar ik zal hem dan toch maar labelen als South Carolina.
Groetjes, Fabienne.
- sharkteethrene
Ola Fabienne,
Verkeerde info bij een aangekochte tand,of enige twijvel wat dit betreft.
tsjaa dit heb ik in het verleden ook wel eens mee gemaakt.
Van deze verkoper weet ik dat hij het materiaal zelf inkoopt,en dus niet zelf verzameld heeft.
Hij moet dus afgaan op de gegevens die hij erbij heeft gekregen.
Als ik kijk naar de kleur,bewaartoestand en afmetingen van deze aankoop:
Pliocene-Miocene epoch
Appx 4-7 million years old
Hawthorne Formation,SC
Maar dat is mijn bescheide mening,exacte locatie valt niet met zekerheid vast te stellen.
Verder wat betreft de prijzen,is maar wat "de gek" ervoor geeft!
Maar factoren als locatie,bewaartoestand,afmetingen,
zeldzaamheid om er maar enkele te noemen spelen daarbij een grote rol.
Groetjes,
Rene
[Bewerkt door sharkteethrene op 19-06-2011 om 17:03 NL]
[Bewerkt door sharkteethrene op 19-06-2011 om 17:58 NL]
Verkeerde info bij een aangekochte tand,of enige twijvel wat dit betreft.
tsjaa dit heb ik in het verleden ook wel eens mee gemaakt.
Van deze verkoper weet ik dat hij het materiaal zelf inkoopt,en dus niet zelf verzameld heeft.
Hij moet dus afgaan op de gegevens die hij erbij heeft gekregen.
Als ik kijk naar de kleur,bewaartoestand en afmetingen van deze aankoop:
Pliocene-Miocene epoch
Appx 4-7 million years old
Hawthorne Formation,SC
Maar dat is mijn bescheide mening,exacte locatie valt niet met zekerheid vast te stellen.
Verder wat betreft de prijzen,is maar wat "de gek" ervoor geeft!
Maar factoren als locatie,bewaartoestand,afmetingen,
zeldzaamheid om er maar enkele te noemen spelen daarbij een grote rol.
Groetjes,
Rene
[Bewerkt door sharkteethrene op 19-06-2011 om 17:03 NL]
[Bewerkt door sharkteethrene op 19-06-2011 om 17:58 NL]
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Zeg Rene, nu was ik eens content met mijn bennie en dan kom jij met zo'n foto's af.
Not funny Rene, not funny at all.
Wat is de herkomst en afmeting van die laatste? De prijs van een tand is inderdaad relatief. Ik heb voor mezelf een welbepaalde maximumprijs welke ik uitgeef voor een tand en daar ben ik nog maar een paar keer over gegaan voor o.a. een meg van 5,25" en een meg van Cuba. Voor de rest probeer ik te zoeken naar "koopjes" op Ebay en wil ik er voor mijn bedrag zoveel mogelijk uitslepen. De prijs die jij daar noemt voor die tand, dat zou ik nooit ofte nimmer kunnen geven of ik zou miljonair moeten zijn. Maar aan de andere kant zijn er waarschijnlijk ook veel verzamelaars die nog geen 10 euro zouden willen geven voor een tand. Ik moet er mij dan natuurlijk ook bij neerleggen dat ik sommige tanden nooit zal kunnen kopen en ik had verwacht dat een benedeni er een van was. Ik was er dan ook superblij mee, tot nu.
Groetjes, Fabienne.

Not funny Rene, not funny at all.
Wat is de herkomst en afmeting van die laatste? De prijs van een tand is inderdaad relatief. Ik heb voor mezelf een welbepaalde maximumprijs welke ik uitgeef voor een tand en daar ben ik nog maar een paar keer over gegaan voor o.a. een meg van 5,25" en een meg van Cuba. Voor de rest probeer ik te zoeken naar "koopjes" op Ebay en wil ik er voor mijn bedrag zoveel mogelijk uitslepen. De prijs die jij daar noemt voor die tand, dat zou ik nooit ofte nimmer kunnen geven of ik zou miljonair moeten zijn. Maar aan de andere kant zijn er waarschijnlijk ook veel verzamelaars die nog geen 10 euro zouden willen geven voor een tand. Ik moet er mij dan natuurlijk ook bij neerleggen dat ik sommige tanden nooit zal kunnen kopen en ik had verwacht dat een benedeni er een van was. Ik was er dan ook superblij mee, tot nu.

Groetjes, Fabienne.
- sharkteethrene
Hoi hoi Fabienne,
Duizendmaal sorry
De laatste getoonde tand is afkomstig uit de Lee-Creek mine,USA en is "monstersized"
De exacte afmetingen kan ik je helaas niet geven,heb deze tand met een ander Forumlid geruilt.
Groetjes,
Rene
Duizendmaal sorry

De laatste getoonde tand is afkomstig uit de Lee-Creek mine,USA en is "monstersized"
De exacte afmetingen kan ik je helaas niet geven,heb deze tand met een ander Forumlid geruilt.
Groetjes,
Rene
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.