Haaientanden uit de Bakrit regio in Marokko
Haaientanden uit de Bakrit regio in Marokko
Heeft er iemand informatie over de fauna van de Bakrit regio in Marokko? Ik heb een doosje tanden gekocht uit deze regio maar heb verder geen informatie. Het merendeel van de tanden bestaat uit Squalicorax maar ik heb ook krokodil Mosasaurus etc.
[Bewerkt door Mammoetje op 29-06-2011 om 13:12 NL]
[Bewerkt door Mammoetje op 29-06-2011 om 13:12 NL]
Het enige dat ik vind, is dat ik te weinig zoek.....
Antw: Haaientanden uit de Bakrit regio in Marokko
Bij deze wat foto's van het materiaal..
Het enige dat ik vind, is dat ik te weinig zoek.....
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
volgens mij is het gewoon hetzelfde als de normale fossielen uit het krijt van marokko alleen dan van een andere plek met een ander kleurtje. tzijn wel leuke tandjes.
Gr,
Sander
Gr,
Sander
Hoi Mammoetje en Sander,
De vondsten uit Marokko komen niet enkel uit het krijt, zoals jullie wellicht wel weten begon het krijt tijdperk zo'n 145 Miljoen jaar geleden en eindigde dit tijdperk zo'n 65,5 Miljoen jaar geleden.
In Marokko worden ook zeer veel Eocene vondsten gedaan die voornamelijk uit het Ypresien komen. Gemiddeld dus zo'n 50 miljoen jaar oud.
Ook worden er sinds enkele jaren op een andere locatie vondsten gedaan uit het Plioceen/Mioceen(vondsten van M. megalodon) en ook Eocene vondsten uit het Priabonien(33,9–37,2 miljoen jaar oud) zijn waargenomen denk hierbij aan de bekende Otodus Sokolovi.
Groeten Ferry
De vondsten uit Marokko komen niet enkel uit het krijt, zoals jullie wellicht wel weten begon het krijt tijdperk zo'n 145 Miljoen jaar geleden en eindigde dit tijdperk zo'n 65,5 Miljoen jaar geleden.
In Marokko worden ook zeer veel Eocene vondsten gedaan die voornamelijk uit het Ypresien komen. Gemiddeld dus zo'n 50 miljoen jaar oud.
Ook worden er sinds enkele jaren op een andere locatie vondsten gedaan uit het Plioceen/Mioceen(vondsten van M. megalodon) en ook Eocene vondsten uit het Priabonien(33,9–37,2 miljoen jaar oud) zijn waargenomen denk hierbij aan de bekende Otodus Sokolovi.
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
dat weet ik, maar uit de Bakrit regio heb ik tot nu toe alleen maar Krijt tanden gezien.
Gr,
Sander
Gr,
Sander