Help, welke gastropode is dit?
Help, welke gastropode is dit?

Kan iemand mij vertellen welke soort dit is? Toevallig gevonden op een strand in Zeeland, zoekende naar fossielen. ik heb gezocht in diverse naslagwerken, op internet, uitgestorven en recent, maar ik kan hem niet vinden.
Beschrijving: de foto's spreken voor zich. Rechtsdraaiend. Drie/vier (?) windingen in siphon kanaal (met name dat kenmerk kan ik nergens terugvinden.) Fijne striae.
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Help, welke gastropode is dit?
Hoi Marije,
Dit is een Scaphella lamberti (Sowerby, 1816). Dit is inderdaad een fossiele soort, uit het Neogeen (uit het Plioceen, als ik mij niet vergis).
Je kijkt naar de binnenkant van waarschijnlijk de laatste winding (z'n centrale as zeg maar).
Met vriendelijke groeten,
Johan
Dit is een Scaphella lamberti (Sowerby, 1816). Dit is inderdaad een fossiele soort, uit het Neogeen (uit het Plioceen, als ik mij niet vergis).
Je kijkt naar de binnenkant van waarschijnlijk de laatste winding (z'n centrale as zeg maar).
Met vriendelijke groeten,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Dag Johan,
Nu zie ik dat hij op deze site staat... Zeer veel dank, je hebt een jonge fossielenzoeker (6) erg blij gemaakt met zijn eerste fossiel!
Marije
Nu zie ik dat hij op deze site staat... Zeer veel dank, je hebt een jonge fossielenzoeker (6) erg blij gemaakt met zijn eerste fossiel!
Marije
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Graag gedaan!
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)