CBN vragen
CBN vragen

Beste formleden,
Over een aantal spullen uit dit prachtige gebied heb ik een aantal vragen Object 1 lijkt op een artefact. Of toevallig zo gespleten? Gevonden onder Grand Blanc-Nez.
Zou afb. 2 een Anisoceras armatum kunnen zijn? Gaultklei:fosfaat zonder schaal.
Afb.3 Geen idee. Gault: kleiafdruk.
Afb. 4 Binnenste windingen tonen vage ribben. Denk toch aan een Euhoplites armatus. Gaultklei: pyriet met schaal, bewerkt met parafine.
Afb. 5 Euhoplites ?nitidens. Gaultklei: pyriet met schaal en bewerkt met parafine.
Indien nodig gaarne correcties.
groet,
Gambit
Antw: CBN vragen
1 volgens mij een toevallige breuk,er zijn wel artefacten gevonden maar ik denk dat dit in de velden was
2 heteromorphen blijven moeilijk maar van de foto te zien denk ik Anisoceras sausserianus
3 dit is mogelijk Anisoceras armatum
4 ik denk ook E.armatus
5 Euhoplites trapazoidales
groetjes
2 heteromorphen blijven moeilijk maar van de foto te zien denk ik Anisoceras sausserianus
3 dit is mogelijk Anisoceras armatum
4 ik denk ook E.armatus
5 Euhoplites trapazoidales
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Mooie foto's! Dat maakt determineren heel wat makkelijker!
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Hi Phillippe,
Hartelijk dank voor je expertise. Zou graag nog een keer een beroep willen doen op je kennis. De meeste van de bijna 100 ammo's uit de Gault van CBN, die hier liggen, zijn redelijk makkelijk te plaatsen, maar sommigen geven hoofdbrekens: al die stompe en puntige knobbels en ribben.
@ Stijn. Dank je. Het is een Nikon 4500 (2003)die het meeste werk doet.
Hartelijk dank voor je expertise. Zou graag nog een keer een beroep willen doen op je kennis. De meeste van de bijna 100 ammo's uit de Gault van CBN, die hier liggen, zijn redelijk makkelijk te plaatsen, maar sommigen geven hoofdbrekens: al die stompe en puntige knobbels en ribben.
@ Stijn. Dank je. Het is een Nikon 4500 (2003)die het meeste werk doet.
Er worden daar idd artifacten gevonden. Dit is een twijfel geval, mede omdat ik alleen de foto zie. Het lijkt op een artifact maar uit context is dit moeilijk te zeggen.
Ik zie geen duidelijk slagbulten of ribbels.
[Bewerkt door cru84 op 12-07-2011 om 11:17 NL]
[Bewerkt door cru84 op 12-07-2011 om 11:19 NL]
Ik zie geen duidelijk slagbulten of ribbels.
[Bewerkt door cru84 op 12-07-2011 om 11:17 NL]
[Bewerkt door cru84 op 12-07-2011 om 11:19 NL]
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe