CBN: Spons:Pleurope lacunosa.? Prep 40.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
strandjutters
Been thanked: 3 times
CBN: Spons:Pleurope lacunosa.? Prep 40.

Bericht door strandjutters » 13 jul 2011, 22:48

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,deze week problemen had met Picasa op mijn computer.Nu ik heb niet stilgezeten met de naald.Deze spons heb ik voor het eerst gevonden in CBN Het betreft een spons met de openingen aan de zijkant.Dit stuk is de bovenkant van de spons daaronder zit normaal nog een lange steel.De openingen heb ik op foto twee aangeduidt met A .Deze spons is 12 cm lang.Groetjes(Deze spons is ook bekend van Hover en Misburg)

[Bewerkt door strandjutters op 13-07-2011 om 21:54 NL]

strandjutters

Spongebob
Has thanked: 422 times
Been thanked: 640 times
Antw: CBN: Spons:Pleurope lacunosa.? Prep 40.

Bericht door Spongebob » 14 jul 2011, 20:58

Pleurope? Zou mooi zijn en niet onmogelijk, want die komt ook in het Cenomaan voor.
Ik mis wel de "ogen" op de smalle/scherpe zijden van de steel (rechtsonder). Kijk maar eens bij één van de foto's van Ralf Krupp. Op jouw foto lijkt dat juist weggebroken. Kun je daar nog een foto van maken?

Time fades away (Neil Young)

strandjutters

Bericht door strandjutters » 14 jul 2011, 22:11

Hallo Spongebob,ik dacht de ogen al te herkennen in foto twee,maar ik zal de rechtse kant nog wat bij preppen nu misschien zien we iets meer.deze prep was een allegaartje van alles en nog wat straks meer hierover.Groetjes

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 14 jul 2011, 22:46

Afbeelding

Hallo Spongebob,bij deze de zijkant van de spons,volgens mij is de bovenkant van de spons afgebroken en voor de steel gezakt bij het gedeelte onder de spons de steel waarschijnlijk zijn de ogen duidelijker maar ik kan de steel niet vrijmaken zonder de spons te vernielen en dat zou jammer zijn ik heb geleerd van jullie als je er maar één van hebt er voorzichtig mee te zijn en dat doe ik ook.Groetjes

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 14 jul 2011, 22:53

Afbeelding

Hallo Spongebob,dit is de achterkant van de spons en daar zie ik dit fragment,ik weet niet of het bij de spons hoort maar om de steel vrij te maken moet ik dit fragment verwijderen.Groetjes

strandjutters

Gesloten