Een bijzondere vondst?
Een bijzondere vondst?
29 juni jl. heb ik in Italië een fossiel gevonden van een sponsachtige. In een Italiaans fossielenboek vond ik een vermelding die zei dat het waarschijnlijk Leiochaetetes furlensis is ongeveer 120 milj.jaar oud. Zoektochten op het internet zeggen dat er per land in Europa maar enkele exemplaren in collecties voorkomen. Heb ik iets heel bijzonders gevonden? Kan iemand me meer vertellen?
Marten Klaver
Marten Klaver
-
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Antw: Een bijzondere vondst?
wouw je heb geluk gehad ik heb eergisteren in cadzand een dolfijnentand gevonden
- Fossielenzoeker
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Een bijzondere vondst?
Is je determinatie goed? Wellicht is het handig als je duidelijke foto's plaatst van je vondst en ook gegevens kunt aanreiken over de vindplaats en geologische periode.mjklaver schreef:
29 juni jl. heb ik in Italië een fossiel gevonden van een sponsachtige. In een Italiaans fossielenboek vond ik een vermelding die zei dat het waarschijnlijk Leiochaetetes furlensis is ongeveer 120 milj.jaar oud. Zoektochten op het internet zeggen dat er per land in Europa maar enkele exemplaren in collecties voorkomen. Heb ik iets heel bijzonders gevonden? Kan iemand me meer vertellen?
Marten Klaver
Robert Mensink
- Fossielenzoeker
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: Een bijzondere vondst?
Ik begrijp je enthousiasme over een nieuwe en voor jou waardevolle vondst. Door dit echter in het topic van Marten naar voren te brengen 'vervuil' je zijn topicdolfijnentand schreef:
wouw je heb geluk gehad ik heb eergisteren in cadzand een dolfijnentand gevonden

Het zou leuk zijn als je zelf een topic start en ons dan ook de foto's van je vondst laat zien.
Ik ben benieuwd!
Robert Mensink