Prep spons,zo doe ik het;,!
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Prep spons,zo doe ik het;,!
Hoi Miriam/Robertromi113 schreef:Hoistrandjutters schreef:
Hallo,Romi113 Een ST is een merk van een luchtdruk preparernaald! Het zuur zal ik niet noemen ik wil niet verantwoordelijk zijn voor ongevallen maar de ouderen onder ons weten wel wat het is ,nu azijn heeft het zelfde effect maar het duurt iets langer maar het komt goed.Groetjes
[Bewerkt door strandjutters op 22-07-2011 om 18:29 NL]
Ik snap dat je om veiligheidsredenen het niet op het forum wilt noemen. Maar misschien kun je het via PM doorgeven.
PS wat betreft je zegt de ouderen onder ons weten het wel. Kan ik je zeggen dat wij maar 4 jaar in leeftijd schelen dus hoezo jouw opmerking. Je hebt nl ook "ouderen" die nog niet zolang bezig zijn met deze hobby en nog zolang preparen.
Misschien kun je voortaan eerst vragen hoe oud iemand is die zoiets vraagt. Ik voel me nl erg gekleineerd door jouw antwoord.
met vriendeijke groeten
Mijam (en Robert)
Ik denk dat strandjutter met 'ouderen' bedoelt 'de meer ervarenen'.
Goodgoan,
Robert Mensink
Antw: Prep spons,zo doe ik het;,!
Er is al vaker op het forum gesproken over het hoe en wat te gebruiken bij het prepareren van fossielen, zoals bijv. in dit topic: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 7185#66512
Even verder zoeken op "prepareren" en je komt diverse methoden en tips tegen (maar dat wisten jullie waarschijnlijk al
)
Greetz,
Even verder zoeken op "prepareren" en je komt diverse methoden en tips tegen (maar dat wisten jullie waarschijnlijk al

Greetz,
Josine
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Romi113,je moet dit niet persoonlijk opnemen aan je gebruikers profiel op dit forum kan ik je leeftijd niet weten daar je het niet hebt ingevuld.Ik heb ook een mail adres en dit als iemand van mijn leeftijd moet je wel zien te vinden het staat op het forum.Stel er krijgt morgen iemand die minderjarig is dit spul in zijn oog ben ik de klos,maar ja nu ook weer ik hou in het vervolg de tips wel voor mezelf .Groetjes
strandjutters
Ik zie geen graten in het noemen van een preparatiemiddel ?
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Antw: Antw: Prep spons,zo doe ik het;,!
Hoi,strandjutters schreef:
Hallo Romi113,je moet dit niet persoonlijk opnemen aan je gebruikers profiel op dit forum kan ik je leeftijd niet weten daar je het niet hebt ingevuld.Ik heb ook een mail adres en dit als iemand van mijn leeftijd moet je wel zien te vinden het staat op het forum.Stel er krijgt morgen iemand die minderjarig is dit spul in zijn oog ben ik de klos,maar ja nu ook weer ik hou in het vervolg de tips wel voor mezelf .Groetjes
De tips die je geeft zijn erg goed en je sponzen zien er ook fantastisch uit.
Dus je kunt begrijpen dat wij ook zulke resultaten willen halen.
IK ben geen expert in prepareren maar wil dit wel worden, vandaar mijn vragen.
IK had misschien niet moeten rageren op jouw antwoord, maar ik vond dat je niet iemand moet beoordelen voordat je de feiten kent (in dit geval de leeftijd)
Mijn excuses als je vind dat mijn antwoord niet kon.
Maar ga wel door met je tips , want door deze niet meer te plaatsen verliezen veel forumlezers mooie sponsverhalen.
Mirjam
[Bewerkt door romi113 op 23-07-2011 om 09:12 NL]
Groningse afdeling van de Brabantse Bende
@Josine
Bedankt voor je info, hier heb ik wel wat aan.
@Robert
HEt ging niet alleen om het woord, maar ook over de strekking.
Bedankt voor je berichtje
@FItch
Ook bedankt voor je berichtje
Bedankt voor je info, hier heb ik wel wat aan.
@Robert
HEt ging niet alleen om het woord, maar ook over de strekking.
Bedankt voor je berichtje
@FItch
Ook bedankt voor je berichtje
Groningse afdeling van de Brabantse Bende
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Mooi resultaat Strandjutter,
ik begrijp je voorzichtigheid wat betreft de info over zuren, het is daar gewoon altijd mee uitkijken maar met zulke mooie resultaten en berichten over sponzen moet je het enthousiasme van anderen ook begrijpen. Als je het al deelt dan moet je dergelijke reakties (alleen positief bedoeld) begrijpen. Mss de volgende keer toevoegen nadere info te krijgen is per mail of gewoon verwijzen naar de preparatietips op het forum, zoals Josine zegt. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ziet er erg mooi uit (en dat komt van iemand die helemaal geen interesse heeft in sponzen haha). Je schijnt wel een nieuw ligt (letterlijk) op deze fossielen
Groet
ik begrijp je voorzichtigheid wat betreft de info over zuren, het is daar gewoon altijd mee uitkijken maar met zulke mooie resultaten en berichten over sponzen moet je het enthousiasme van anderen ook begrijpen. Als je het al deelt dan moet je dergelijke reakties (alleen positief bedoeld) begrijpen. Mss de volgende keer toevoegen nadere info te krijgen is per mail of gewoon verwijzen naar de preparatietips op het forum, zoals Josine zegt. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ziet er erg mooi uit (en dat komt van iemand die helemaal geen interesse heeft in sponzen haha). Je schijnt wel een nieuw ligt (letterlijk) op deze fossielen

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- strandjutters
Hallo,het spul is gewoon zuur met zout ervoor wees er voorzichtig mee want ook de ene spons kan ertegen en de ander verdwijnt gewoon,in het begin deed ik dat met azijn maar ik heb nu al wat ervaring en het gaat wat vlugger.leg ook altijd tijdens de nacht je spons in proper water het kalk word zachter en het zuur verdwijnt.Groetjes
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,vanmiddag doe ik een stukje Plocoscyphia voor.Bij deze spons begin ik altijd met de binnenkant van de tubes,deze spons heeft randen van 0,5 mm en zijn zeer fragiel als je het andersom doet splijten ze zeker open.
[Bewerkt door strandjutters op 23-07-2011 om 21:49 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo, we zijn begonnen,een kenmerk van een Ploco is dat de meeste randen naar buiten toewijzen,bij een labrosus is dit net andersom.Je mag dus niet met je naald recht langs de rand naar beneden preppen of je zit door deze fragiele spons.Op de foto is ook te zien dat ik eerst het randje van het te preppen stuk vrijmaak dit voor bruuk te vermijden.Nog geen andere behandelingen doe ik nu,Geen zuur dus.
strandjutters