Haaien tanden gezocht in de Zwarte Polder(Zeeuws vlaanderen)
Hoi,
Ik heb vorige week tijdens onze vakantie gezocht naar haaien tanden,We hebben gezocht in Nieuwvliet bij de radartoren.(Zwarte Polder)
we zijn 3 keer geweest tijdens onze vakantie en toch een stuk of 40 tanden gevonden,natuurlijk wat kapotte en hele kleine maar ook voor ons erg leuke exemplaren.
Nu is mijn vraag wat vinden jullie van onze verzameling en wat kunnen jullie ons daar over vertellen.
Ik heb de tanden genummerd op de foto,en foto 14 en 15 zijn de kettingjes van mijn kinderen(gekocht)die wouden graag weten wat voor tanden ze om de nek hadden.
en foto 24 vind ik zelf een hele mooie want dat is de enigste met kartels aan het tandje.
De afmetingen zijn ongeveer 1 tot 4 cm
Dus wie kan ons wat vertellen over de soorten en hoe oud ze kunnen zijn.
Ik weet niet of het goeie foto's zijn,maar kan eventueel ook andere maken.
Heel erg bedankt voor de moeite.
[Bewerkt door kane op 24-07-2011 om 11:34 NL]
[Bewerkt door kane op 24-07-2011 om 11:36 NL]
[Bewerkt door kane op 24-07-2011 om 11:42 NL]
[Bewerkt door kane op 24-07-2011 om 11:53 NL]
[Bewerkt door kane op 24-07-2011 om 12:25 NL]
Hoi Stijn,
Wij hebben langs de waterlijn gezeefd,verder eigenlijk ook niet.
Ook heb ik wel eens beetje met de hand onderwater zand op de zeef gegooid werkte ook erg goed.
Dit is niet mijn passie maar vond het erg leuk om te doen mijn zoontje van 7 vind het helemaal geweldig,en die wou dus ook weten wat voor tanden het waren.
Hoe groot waren de haaien waar deze tanden van waren en hoe oud zijn de tanden wij hij ook nog weten.
alvast bedankt
[Bewerkt door kane op 24-07-2011 om 12:09 NL]
[Bewerkt door kane op 24-07-2011 om 12:27 NL]
Wij hebben langs de waterlijn gezeefd,verder eigenlijk ook niet.
Ook heb ik wel eens beetje met de hand onderwater zand op de zeef gegooid werkte ook erg goed.
Dit is niet mijn passie maar vond het erg leuk om te doen mijn zoontje van 7 vind het helemaal geweldig,en die wou dus ook weten wat voor tanden het waren.
Hoe groot waren de haaien waar deze tanden van waren en hoe oud zijn de tanden wij hij ook nog weten.
alvast bedankt
[Bewerkt door kane op 24-07-2011 om 12:09 NL]
[Bewerkt door kane op 24-07-2011 om 12:27 NL]