hastalis of toch escheri
hastalis of toch escheri
Hoi allemaal,
Dit tandje is bij mij een twijfelgeval.
Betreft het hier nu een bovenkaakse laterale hastalis of toch een escheri van deze kaakpositie?
Geen kartelvorming zichtbaar!(hastalis)
Maar wel de typische vorm!(escheri)
Vindplaats omgeving Oss

Ik hoor het graag...
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Antw: hastalis of toch escheri
Hallo Ferry.Ferry schreef:
Hoi allemaal,
Dit tandje is bij mij een twijfelgeval.
Betreft het hier nu een bovenkaakse laterale hastalis of toch een escheri van deze kaakpositie?
Geen kartelvorming zichtbaar!(hastalis)
Maar wel de typische vorm!(escheri)
Vindplaats omgeving Oss.
Ik hoor het graag...
Groeten Ferry
C. hastalis
Ook deze tandpositie kent in de omgeving oss verschillende vormen.
Groeten Hans
Hans
Antw: hastalis of toch escheri
Tjaa verschillende vormen en stadia komen er zeker voor, maar alle blauwe bovenkaakse laterale hastalissen die ik in collectie heb hebben zeker niet deze curve in de kroon die bij een escheri wel voorkomt. De oudere donkere hastalis vorm heeft wel eens deze curve, maar in dit stadia zijn de tanden van dit soort veel forser dan de slankere blauwe exemplaren.
In ieder geval bedankt voor uw aanvulling!
Groeten Ferry
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Antw: Antw: hastalis of toch escheri
Hallo Ferry,Ferry schreef:
Tjaa verschillende vormen en stadia komen er zeker voor, maar alle blauwe bovenkaakse laterale hastalissen die ik in collectie heb hebben zeker niet deze curve in de kroon die bij een escheri wel voorkomt. De oudere donkere hastalis vorm heeft wel eens deze curve, maar in dit stadia zijn de tanden van dit soort veel forser dan de slankere blauwe exemplaren.
Groeten Ferry
Deze curve komt bij alle kleuren hastalissen bij een positie van de bovenkaakse laterale wel eens voor.
Maar omdat er veel meer (jongere)donkere hastalis tanden worden gevonden lijkt het bij deze tanden meer voor te komen.
De blauwe tanden zijn bijna de oudste die in Mill gevonden worden.
Sporadisch wordt er een tandje gevonden wat iets ouder is, deze zijn fletser blauw en hebben 'n flauwe roze schijn aan de voet van de kroon.
Groeten Hans
Hans