wat kan dit zijn?
wat kan dit zijn?
hallo allemaal,
ondanks dat ik zelf probeer te determineren,kom ik aan het volgende niet aan uit.
het item voelt aan als 'steen' , het ziet eruit als 'een half nootje' ,stomme omschrijving misschien,maar heb het nog nooit in boekwerk zien staan. onderzijde is ruw, van voren een spits toelopend gedeelte dat overloopt naar achteren in een soort 'kontje'.sorry voor de vreemde manier van beschrijven ,maar wie helpt me hier mee?
gr Pangeaman.
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
Antw: wat kan dit zijn?
Een steenkern van een bivalve. De ruimte tussen de kleppen is opgevuld met sediment, dat is verhard en de kleppen zijn verdwenen.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Helemaal mee eens.
Waar komt 'ie' vandaan?
Waar komt 'ie' vandaan?
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
hallo,
ja , het is een zeer duidelijk antwoord, en nu ook duidelijk te herkennen. ik heb em gevonden op ( jawel de Kaloot), ik durf de naam Kaloot onderhand al niet meer in de beschrijving te vermelden. Zondag 17-07 2011 gevonden op de Kaloot.
welke naam kan ik hieraan verbinden? of beter gezegd hoe moet ik em in mijn systeem beschrijven?
gr Pangeaman
ja , het is een zeer duidelijk antwoord, en nu ook duidelijk te herkennen. ik heb em gevonden op ( jawel de Kaloot), ik durf de naam Kaloot onderhand al niet meer in de beschrijving te vermelden. Zondag 17-07 2011 gevonden op de Kaloot.
welke naam kan ik hieraan verbinden? of beter gezegd hoe moet ik em in mijn systeem beschrijven?
gr Pangeaman
hallo,
ik bedoel eigenlijk, is de beschrijving 'steenkern van een bivalve', voldoende als beschrijving?
gr Pangeaman
ik bedoel eigenlijk, is de beschrijving 'steenkern van een bivalve', voldoende als beschrijving?
gr Pangeaman
Antw: Antw: wat kan dit zijn?
Veel meer kan je er niet met zekerheid van maken, er zijn namelijk geen echte soortspecifieke kenmerken aan een dergelijke steenkern te herkennen, dus lijkt mij primapangeaman schreef:
'steenkern van een bivalve'

Groeten,
Bram
oke da's zeer duidelijk, dus bij deze mijn dank ,
gr Pangeaman.
gr Pangeaman.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Pangeaman,Al eens gekeken naar de naam Pectinucula pectinata?.Groetjes
strandjutters
Da's een beestje uit het Krijt... Je kan ook naar de naam Glycymeris kijken, dat is misschien iets waarschijnlijkerstrandjutters schreef:
Hallo Pangeaman,Al eens gekeken naar de naam Pectinucula pectinata?.Groetjes

Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 28-07-2011 om 17:57 NL]
hallo allemaal,
ik ben met jullie info aan het googelen gegaan, maar het is toch moeilijk om het juiste model te vinden. ik bedoel,ik hou de vorm van de steenkern aan , maar deze vorm is nog niet gevonden door mij.
komt wel, we geven niet op.
Gr Pangeaman.
ik ben met jullie info aan het googelen gegaan, maar het is toch moeilijk om het juiste model te vinden. ik bedoel,ik hou de vorm van de steenkern aan , maar deze vorm is nog niet gevonden door mij.
komt wel, we geven niet op.
Gr Pangeaman.