wat kan dit zijn?
Antw: wat kan dit zijn?
hallo allemaal,
ik ben met jullie info aan het googelen gegaan, maar het is toch moeilijk om het juiste model te vinden. ik bedoel,ik hou de vorm van de steenkern aan , maar deze vorm is nog niet gevonden door mij.
komt wel, we geven niet op.
Gr Pangeaman.
ik ben met jullie info aan het googelen gegaan, maar het is toch moeilijk om het juiste model te vinden. ik bedoel,ik hou de vorm van de steenkern aan , maar deze vorm is nog niet gevonden door mij.
komt wel, we geven niet op.
Gr Pangeaman.
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Pangeaman,lijkt het beestje hierop,ik heb ooit een zeeegel gevonden in Knokke uit het devoon en het devoon komt helemaal niet voor in Knokke maar alles kan zie je wel.Het gaat over een steenkern en deze zijn van alle tijden.Groetjes
strandjutters
Een zeeegel uit het Devoon? Die zou ik heel graag zien, klinkt namelijk erg interessant. Paleozoische zeeegels vind ik erg interessant.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
hallo strandjutters,
nou was ik zelf tot de conclusie gekomen dat mijn item een zijaanzicht is van een schelp.
ik keek er al de tijd verkeerd tegenaan.
maar jou fotos komen ook aardig in de buurt.
wil ze nader bestuderen.
gr pangeaman.
nou was ik zelf tot de conclusie gekomen dat mijn item een zijaanzicht is van een schelp.
ik keek er al de tijd verkeerd tegenaan.
maar jou fotos komen ook aardig in de buurt.
wil ze nader bestuderen.
gr pangeaman.
- Carcharias
- Contacteer:
Inderdaad een fossiele steenkern van een bivalve, net als die van Pascal overigens. Alleen die van Pascal is wat meer verspoeld.
Mvg, Robbin
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
- strandjutters
Hallo Bram,Ik ben wel een paar jaartjes mis denk ik met de zeeeegel van Knokke maar jij was toon de eerste die het fossiel beschreef?het was een vuursteen kern uit het krijt denk ik,maar het past nog beter in dit topic ook 40miljoen jaar geleden lag er wel eens een fossiel op het strand die niet van die tijd was denk ik .Het gaat tenslotte over een alleen staant geval moesten er nu daggelijks gevonden worden hebben we een probleem het schelpje op de foto's van mij komt van Folkstone Albiaan denk ik .Groetjes(Uh ik denk het niet ik ben het zeker)
[Bewerkt door strandjutters op 28-07-2011 om 20:37 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 28-07-2011 om 20:37 NL]
strandjutters
- strandjutters
Hallo Carcharias,Verspoeld vind ik wel raar het komt in citu uit het albiaan van Folkstone.Groetjes
strandjutters
Antw: Antw: wat kan dit zijn?
,Verspoeld vind ik wel raar het komt in citu uit het albiaan van Folkstone.
veel van deze fossielen zijn verspoeld, gerold en gebroken voor ze definitief in de klei kwamen vastzitten. Dit is de reden waarom er lagen zijn met meer brokstukken dan volledige fossielen.
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Antw: Antw: wat kan dit zijn?
Oke strandjutters,strandjutters schreef:
Het gaat over een steenkern en deze zijn van alle tijden.Groetjes
wat voor periode denk jij dat ik voor de steenkern dan kan hanteren?
Hij komt van de Kaloot, en daar vindt men toch de wat jongere fossielen,neem ik aan.
uit jou antwoord krijg ik de indruk dat dit ouder kan zijn?
gr Pangeaman
[Bewerkt door Pangeaman op 28-07-2011 om 23:16 NL]
- strandjutters
Hallo,normaal gezien komen deze fossielen uit het krijt maar dat neemt niet weg dat er ook ééntje terecht komt in het eoceen.Mijn zeeegel van Knokke komt uit het krijt en neem ik aan dat het fossiel van jou daar ook bij behoort.het is uitzonderlijk maar het kan, daarom is het ook een mooie vondst en zul je het zeker niet of nooit nog vinden op die plaats.Groetjes
strandjutters