geen idee
geen idee

Beste Lezer(es),
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn.
Is het een steeltje van een koraaltje of staartje van een beestje?.
In mijn ogen zou het van alles kunnen zijn.
Ik ben benieuwd wat jullie er van denken.
En ik kan dan hopelijk hier een naam bij schrijven.
Grtz, Dirk
Antw: Antw: geen idee
Bedankt voor je reactie.Erik-B schreef:
Het is een doorsnede van een belemniet Dirk .
Ik zal het naamkaartje er aan hangen.
We vonden deze in het Bovenste bos (eperheide) bij Epen.
Daar is kleine groeve waar niet gegraven of gehakt mag worden maar er is puin genoeg om die te onderzoeken.
Antw: Antw: Antw: geen idee
Hallo Dirk,dirkp schreef:
We vonden deze in het Bovenste bos (eperheide) bij Epen.
Daar is kleine groeve waar niet gegraven of gehakt mag worden maar er is puin genoeg om die te onderzoeken.
In die groeve heb ik ook eens wat rond gekeken en daar liggen inderdaad vrij veel van dit soort stukjes belemniet. Helaas ben ik daar nog geen heel exemplaar tegen gekomen.
Groeten,
Bram
Antw: geen idee
ik ben daar ook geweest, en heb belemnieten met punten gevonden (geheel hele zijn meer dan zeldzaam), maar ik heb wel ''gegraven'', met een vuursteen, en een lepel
, maar waarom mag het niet, en wat is de straf als je het toch doet? was namelijk van plan dit weekend weer te gaan..

- Caveman
- Has thanked: 276 times
- Been thanked: 317 times
- Contacteer:
Het is een Geologisch monument (Belemnieten kerkhof) en als iedereen zou doen wat jij van plan bent is er binnen een aantal jaren niets meer. Als er een boswachter langskomt als je graaft krijg je een proces verbaal!
Gewoon een principe kwestie, NIET DOEN!
Gewoon een principe kwestie, NIET DOEN!
To share or not to share, that's the question!
Het zijn inderdaad brokstukken van belemnieten in glauconitische kalksteen. Zo'n 30 jaren geleden heb ik er honderden uitgegraven in een heuvelwand tussen Slenaken en Beutenaken (Formatie van Gulpen?), niet wetende dat dat niet mocht! Daar zaten vele hele exemplaren tussen, soms met schelpresten ertussen en een enkele keer ook een (haaie-)tandje. Ook van die vindplaats waren de belemnieten allemaal "aangevreten" door het grondwater en soms bedekt met kiezelringen.
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!