Nieuw lid op sleeptouw?

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gesloten
digipx
Nieuw lid op sleeptouw?

Bericht door digipx » 07 aug 2011, 21:32

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw lid en tevens ook pas gestart met het zoeken naar fossielen.
Omdat ik niks ervaring heb en graag enkele vindplaatsen in de Ardennen wil bezoeken, mijn vraag of iemand zin heeft om samen te gaan zoeken en mij een beetje wegwijs te maken?

Ik dacht aan een dagje langs Barvaux, Martouzin, Resteigne of Thanville, maakt me niet uit.

Ik wil gerust ergens afspreken en je/jullie oppikken en zelf rijden.
Ik woon in Gooik (Vlaams-Brabant).

Heb nog verlof t.e.m. 15 augustus daarna kan elke zaterdag of zondag.
Mail me gerust of antwoord hieronder.
Merci,
Bart

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Nieuw lid op sleeptouw?

Bericht door Frederik » 08 aug 2011, 18:06

Welkom Bart,

Op het gevaar af om te klinken als een plaat die blijft hangen voor de mensen die hier al langer rondhangen :D , een gouden tip voor iemand die met deze verslavende hobby wil beginnen:

Sluit je aan bij een lokale vereniging. In jouw geval zijn bijvoorbeeld de Belgische Vereniging voor Paleontologie (BVP, http://www.paleontologie.be en hebben een afdeling in Sint-Gillis Waas) of HONA ( www.hona.be en zijn gevestigd in Leuven) goede opties.

Vergis je niet: fossiel.net is geen vereniging. Hier vind je wèl een ton aan informatie, en -belangrijker- kan je contacten leggen met tientallen enthousiastelingen van alle domeinen, leeftijden en van allerlei slag (van sommigen is zelfs 'nen hoek af', zou Theo misschien zeggen). Je kan hier natuurlijk ook met al je vragen terecht.

Verenigingen organiseren op zeer regelmatige basis lezingen en excursies, waar je letterlijk op sleeptouw kan genomen worden. Vaak krijgen zij toegang tot locaties die anders niet toegankelijk zijn, én krijg je tekst en uitleg bij je vondsten. In groep vindplaatsen betreden is net iets veiliger en doorgaans hebben verenigingen hun eigen verzekering (al dan niet aanvullend op je familiale verzekering).

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

digipx

Bericht door digipx » 08 aug 2011, 22:40

Okee bedankt voor de info, ik maak me lid van HONA.

Mijn aanbod blijft desalniettemin geldig...
Anders ga ik wel alleen op stap...

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 09 aug 2011, 14:10

Beste Bart,

Ik woon zelf ook in Gooik. Je mag altijd eens langskomen om m'n collectie te bekijken. Ik kan je dan ook wat meer wegwijs maken in de soorten fossielen, de vindplaatsen in België en omstreken,..

Ik zit wel vooral in de "haaientanden-sector".

Groetjes,

Gunther

ivok

Bericht door ivok » 15 aug 2011, 17:29

komend weekend?
zie ook eerder bericht hier.
Dit weekend ga ik richting de ardennen 2 dagen. Ik ga met een maat, die na tich jaar weer eens wil gaan zoeken.
Verwacht niet teveel ervan, daar ik geen expert ben. Ik heb altijd in het krijt gezocht en voor mij wordt het ook pas een 3de tripje richting ardennen, maar je bent van harte welkom.
Stuur maar een mailtje als je interesse hebt

ps de HONA is dat ook voor nederlanders...

oeps...

Gesloten