Fossiele Schelpen
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Fossiele Schelpen
Hallo Allemaal,
Regelmatig loop ik langs een berg zand of over een schelpenpad. Steeds vraag ik me dan af, of het fossiel zal zijn.
Natuurlijk weet je dan dus niet waar het zand of de schelpen vandaan komen.
Ik weet als je door de schelp heen kan kijken, dat het waarschijnlijk niet fossiel is, maar andersom gaat niet 100% op volgens mij?
Zijn er nog meer manieren om er achter te komen of het fossiel is of niet?
Groeten,
Gerard
Regelmatig loop ik langs een berg zand of over een schelpenpad. Steeds vraag ik me dan af, of het fossiel zal zijn.
Natuurlijk weet je dan dus niet waar het zand of de schelpen vandaan komen.
Ik weet als je door de schelp heen kan kijken, dat het waarschijnlijk niet fossiel is, maar andersom gaat niet 100% op volgens mij?
Zijn er nog meer manieren om er achter te komen of het fossiel is of niet?
Groeten,
Gerard
Antw: Fossiele Schelpen
Hallo Gerard,
Kijken of zich tussen die schelpen een gidsfossiel bevindt. Zo heb ik zelf op schelpenpaden Eemien soorten gevonden.
Groeten Aad
Kijken of zich tussen die schelpen een gidsfossiel bevindt. Zo heb ik zelf op schelpenpaden Eemien soorten gevonden.
Groeten Aad
http://www.schelpeninfo.nl
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Ha Gerard,
Je kan er wel achter komen wat de vindplaats is. Eerst ga je na van wie het terrein is waar het op gestort is (gemeente, camping, privé terrein). Dan ga je bij hun informeren welk bedrijf de schelpen heeft geleverd. De bel je op en je vraagt waar ze de schelpen delgen (want alle bedrijven krijgen maar een beperkt gebied aangewezen). Zo heb je de vindplaats erbij.
Ik vond een keer haaientanden in het schelpenpad op een camping. Na navraag kwamen de schelpen van schelpenbanken 20 km uit de kust van West-Kappelle.
Veel succes, Jordy
Je kan er wel achter komen wat de vindplaats is. Eerst ga je na van wie het terrein is waar het op gestort is (gemeente, camping, privé terrein). Dan ga je bij hun informeren welk bedrijf de schelpen heeft geleverd. De bel je op en je vraagt waar ze de schelpen delgen (want alle bedrijven krijgen maar een beperkt gebied aangewezen). Zo heb je de vindplaats erbij.
Ik vond een keer haaientanden in het schelpenpad op een camping. Na navraag kwamen de schelpen van schelpenbanken 20 km uit de kust van West-Kappelle.
Veel succes, Jordy
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
- Frisian-old-age
bij navraag,bleek het schelpenpad vlakbij mijn woning van een schelpendepot uit Brabant te komen.
hoofdzakelijk Eenmien met als topvondst een hedendaagse wervel, wat waarschijnlijk van een dolfijn is.
groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Hoi Gerard Ik Kom regelmatig schelpen tegen of in het schelpengruis of in het zand ook zitten hier regelmatig fossiele schelpen in en vaak neem ik er ook mee naar huis ook zit ik de laatste paar maanden in de bronbemaling en daar moeten ze ook wel eens bronnen maken van wel 300 meter diep hier zitten ook vaak scelpen bij ik heb er al diversen gevonden Zo,n beetje de zelfde soorten als in miste kom je hier in tegen in rotterdam zit deze laag op zo,n 160 meter diep
wel leeuk om te weten toch dat er in rotterdam ook fossielen zitten helaas nog geen haaientanden mee naar boven gekomen met boren
Grtn Arien Gewoon alles mee nemen als je het wat interesseerd
wel leeuk om te weten toch dat er in rotterdam ook fossielen zitten helaas nog geen haaientanden mee naar boven gekomen met boren
Grtn Arien Gewoon alles mee nemen als je het wat interesseerd
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Iedereen bedankt voor de reacties.
Helaas dus geen andere methodes naast navragen waar het vandaan komt of er toevallige bijvondsten bij doen.
Maar goed de ogen open houden!
Groeten,
Gerard
Helaas dus geen andere methodes naast navragen waar het vandaan komt of er toevallige bijvondsten bij doen.
Maar goed de ogen open houden!
Groeten,
Gerard