haaietanden uit knokke
Antw: haaietanden uit knokke
Misschien is gokken niet het goede woord; wil maar zeggen dat het allemaal niet zo gemakkelijk is met al die verschillende ouderdommen bij elkaar. De voorlaatst geposte foto in dit topic is nog te doen, hoewel toch te ver verwijderd van die kleine tandjes die Carcharias kunnen zijn, maar ook \'Lamna lerichei\' (nu dus Brachycarcharias lerichei! in Cappetta & Nolf 2005).
....Hastalis of oxyrinchus is ook niet zo gemakkelijk wanneer je enkel een stuk kroon hebt...
In verweerde toestand zijn Striatolamia en sommige Carcharias op foto ook moeilijk uit elkaar te halen.
Enzoverder.......
....Hastalis of oxyrinchus is ook niet zo gemakkelijk wanneer je enkel een stuk kroon hebt...
In verweerde toestand zijn Striatolamia en sommige Carcharias op foto ook moeilijk uit elkaar te halen.
Enzoverder.......
tja misschien wat ruim inderdaad allemaal. om eerlijk te zijn had ik deze tanden gewoon in mijn bak met \"tanden\" gestopt en had niet de moeite genomen ze te determineren... maar als hieronymus zijn tanden graag wel gedetermineerd wil hebben, wil ik hem daar best bij helpen.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Antw: haaietanden uit knokke
Kan iemand mij de referentie van dit belangrijke werk van Nolf en Capetta geven. Natuurlijk liever nog gelijk een kopie of pdf.somniosus schreef:Euh, even iets uitleggen. Begin dit jaar hebben Cappetta en Nolf een eerste revisie gemaakt ivm de Odontaspididae uit het Palaeoceen en Eoceen (de referentie van dit belangrijk werk heb ik al ergens gepost voor Eric). Dit was hoogstnodig want het was één grote soep (met alle respect voor David Ward).hieronymus schreef:
ik heb ook nog en probleem, wat is in godsnaam het verschil tussen een hypotodus robustus en een carcharias hopei? volgens een boek dat ik heb zijn hypotodus robustus en verticalis (en nog een andere maar die ben ik vergeten) gebaseerd op de verschillende tanden in het gebit van de carcharias hopei en zij dit dus bijgevolg geen aparte soorten, is dat zo?
Carcharias hopei wordt verworpen wegens te slecht gedefinieerd en vervangen door Hypotodus verticalis. Hypotodus verticalis is dus de correcte naam voor de meest algemene Carcharias uit ons Eoceen. Hypotodus robustus (was vroeger synonym voor Carcharias hopei en Hypotodus verticalis), wordt dan toch terecht aanzien als een aparte soort en werd ondergebracht bij Jaekelotodus, Jaekelotodus robustus dus (maar valt natuurlijk nog steeds onder de Odontaspididae).
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
Ik heb de titel al gevonden op het net. Dus wie heeft een kopie of een pdf?
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY