Noordse woelmuis - Microtus oeconomus
Noordse woelmuis - Microtus oeconomus

Een tijdje terug heb ik mijn eerste kiesje (een m1) van de Noordse woelmuis ofwel Microtus oeconomus gevonden, en vandaag heb ik hem gedetermineerd. Het kiesje is ongeveer 0.25cm lang, en is aan de onderkant (waar hij in de kaak zat) beschadigd, maar zal ook compleet geen wortels hebben gehad. Ik heb diezelfde dag nog een zelfde kiesje gevonden, maar die is slechter bewaard gebleven. Pleistoceen/Holoceen. Vond ik leuk om even te laten zien.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 15-08-2011 om 22:55 NL]
- DragonSearcher
Antw: Noordse woelmuis - Microtus oeconomus
Kijk, dat zijn de leukere vondsten! 
Erg mooi!
Gr Jerry

Erg mooi!
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Hey Jerry,
Dankje! Ik vind deze kiesjes lastiger te vinden, omdat ze veel kleiner zijn dan de gewone Arvicola m1's, daarom ben ik er wel blij mee. Ik had je natuurlijk ook foto's kunnen mailen, maar ik dacht, misschien vinden andere forumleden het ook interessant. De volgende kiesjes gaan nu onder de microscoop, eens kijken of ik daar ook uit kom.
Groeten,
Bram
Dankje! Ik vind deze kiesjes lastiger te vinden, omdat ze veel kleiner zijn dan de gewone Arvicola m1's, daarom ben ik er wel blij mee. Ik had je natuurlijk ook foto's kunnen mailen, maar ik dacht, misschien vinden andere forumleden het ook interessant. De volgende kiesjes gaan nu onder de microscoop, eens kijken of ik daar ook uit kom.
Groeten,
Bram
- DragonSearcher
Hi Bram,
op het forum is prima natuurlijk. Is goed voor de variatie, aangezien we niet zovaak muis materiaal voorbij zien komen
Ik moet ook nog steeds mijn muizenkiesjes determineren, al zullen dat de "standaard" Arvicola kiesjes zijn. I am in desperate need of a microscope
Gr Jerry
op het forum is prima natuurlijk. Is goed voor de variatie, aangezien we niet zovaak muis materiaal voorbij zien komen

Ik moet ook nog steeds mijn muizenkiesjes determineren, al zullen dat de "standaard" Arvicola kiesjes zijn. I am in desperate need of a microscope

Gr Jerry
... Eternity awaits ...

Hey Jerry,
Je eerste 'standaard' Arvicola kiesjes zijn ook leuke kiesjes, dat weet ik uit ervaring

Bijgevoegd nog wat foto's van wat van het Arvicola materiaal van dezelfde vindplaats. De rest van de kiesjes was zoals ik vermoedde allemaal Arvicola, waaronder ook een leuke kleine m2, die vind je al heel wat minder dan m1's.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 17-08-2011 om 09:14 NL]