wie weet welke steen dit is ?
wie weet welke steen dit is ?
Hoi,
ik ben niet bekend met gesteenten en wilde graag middels dit forum achterhalen, om welke steen het gaat.
alvast bedankt,
groet, Michel
Antw: wie weet welke steen dit is ?
Hallo Michel, dan zul je toch wel wat meer info moeten leveren dan alleen een foto;
-waar is het gevonden en in wat voor ontsluiting?
-is het licht in gewicht of juist heel zwaar?
- heeft het een bepaalde textuur?
Ik heb soortgelijke bonkjes gezien van een ex-situ Neogeen locatie, vlakbij een belangrijke belgische havenplaats...hoeheetutookalweer...en ik vermoed dat het gemorst ijzer- of looderts is...
Overigens een topic voor gesteenten algemeen?
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 18-08-2011 om 11:39 NL]
-waar is het gevonden en in wat voor ontsluiting?
-is het licht in gewicht of juist heel zwaar?
- heeft het een bepaalde textuur?
Ik heb soortgelijke bonkjes gezien van een ex-situ Neogeen locatie, vlakbij een belangrijke belgische havenplaats...hoeheetutookalweer...en ik vermoed dat het gemorst ijzer- of looderts is...
Overigens een topic voor gesteenten algemeen?
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 18-08-2011 om 11:39 NL]
Elbert
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
een topic over gesteenten? daar hebben we een heel forum voor! geoloog.net!
[Bewerkt door masteroffossiles op 18-08-2011 om 10:45 NL]
[Bewerkt door masteroffossiles op 18-08-2011 om 10:45 NL]
bedankt voor de info,
ik heb geen idee over herkomst en ben evenmin bekend met stenen, mijn vrouw heeft betreffende steen gevonden op haar werk (wasserette) waar hij wellicht in kleding heeft gezeten.
de steen weegt 142 graam en heeft als maten
plus/min 6 cm x 4cm x 4cm.
ik had gezocht op internet naar een site voor gesteenten maar kwam veelal sites tegen met bijgelovige en religieuze insteek omtrent gesteenten, niet echt wetenschappelijk..........
als ik het voorwerp bekijk zie ik verschillende structuren en putjes, daarnaast komt er onder het zilverkleurig oppervlak een bruinige kleur door,
groet, Michel
ik heb geen idee over herkomst en ben evenmin bekend met stenen, mijn vrouw heeft betreffende steen gevonden op haar werk (wasserette) waar hij wellicht in kleding heeft gezeten.
de steen weegt 142 graam en heeft als maten
plus/min 6 cm x 4cm x 4cm.
ik had gezocht op internet naar een site voor gesteenten maar kwam veelal sites tegen met bijgelovige en religieuze insteek omtrent gesteenten, niet echt wetenschappelijk..........
als ik het voorwerp bekijk zie ik verschillende structuren en putjes, daarnaast komt er onder het zilverkleurig oppervlak een bruinige kleur door,
groet, Michel
Hoi Michel, het soortelijk gewicht komt overeen met steenkool...
Geeft de steen zwart af?
Zo ja, dan is het steenkool, zoniet dan kan het schalie zijn.
groeten, Bert
Geeft de steen zwart af?
Zo ja, dan is het steenkool, zoniet dan kan het schalie zijn.
groeten, Bert
Elbert