dolfijn fragmenten

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
scherven
Been thanked: 40 times
dolfijn fragmenten

Bericht door scherven » 26 aug 2011, 13:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier 3 foto,s van een evenwichtsbeen van een dolfijn(spitssnuit ?). Ik heb zelf gezocht naar een naam maar ben er niet zeker van. Komt uit een boring in Lochem van ca. 50m-mv.Plioceen-Oosterhout dat is zeker. Zat vol haaientandjes, roggenplaatjes en botjes(zoogdieren ?)Ook veel schelpen die ik nog moet determineren.Er is wel iemand die mij aan een naam kan helpen denk ik. Volgens mij de meest Oostelijke dolfijnen fragment .

0000000000

Spongebob
Has thanked: 425 times
Been thanked: 640 times
Antw: dolfijn fragmenten

Bericht door Spongebob » 27 aug 2011, 00:18

Mooi en interessant.
Heb je die boring zelf uitgevoerd?
scherven schreef:
Volgens mij de meest Oostelijke dolfijnen fragment .
Vergeet niet dat er in het verleden in de Achterhoek (Neede / Groenlo) interessante groeves aanwezig waren waar ook dit soort vondsten (o.a. resten van dolfijn en walvissen) werden gedaan. Wellicht ook in Twente (Ootmarssum?)

Time fades away (Neil Young)

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 29 aug 2011, 13:49

Ik heb zelf niet geboord lijkt me een beetje moeizaam tot 100m. De boringen in Groenlo en Miste zijn Form.v.Breda(mioceen) en Ootmarssum zeker niet dat is bijna allemaal Oligoceen. In Lochem ligt de Form.v.Oosterhout op ca. 45.00meter.

0000000000

Spongebob
Has thanked: 425 times
Been thanked: 640 times

Bericht door Spongebob » 29 aug 2011, 14:10

scherven schreef:
Ik heb zelf niet geboord lijkt me een beetje moeizaam tot 100m.
Ik had vooraf je profiel al even gelezen en vroeg me dus af of je erbij geweest was.
scherven schreef:
De boringen in Groenlo en Miste zijn Form.v.Breda(mioceen) en Ootmarssum zeker niet dat is bijna allemaal Oligoceen. In Lochem ligt de Form.v.Oosterhout op ca. 45.00meter.
Hoe diep de boringen gingen (hoe interessant ook) doet niets af aan de geografische bepaling van "meest oostelijk"

Ben benieuwd wat je er verder nog uit tevoorschijn haalt.

Time fades away (Neil Young)

Gesloten