Voor de schelpenliefhebbers : meer uit Antwerpen regio
Voor de schelpenliefhebbers : meer uit Antwerpen regio

Hallo iedereen,
nog wat meer leuke vondsten uit de Antwerpen regio.
1.Een schaal vol mantelschelpen verzameld op 3 dagen tijd. Daar hebben we op de Kaloot een jaar over gedaan voor dezelfde hoeveelheid.
2.Spinucella tetragona tetragona
3.3 doubletten van verschillende Astarte sp.
4.Palliolum gerardi. Ongelooflijk dat dit soort schelpen bewaard gebleven is. Ze zijn zo dun als perkament.
5.Gemmula antwerpiensis
6.Ostrea doubletten
7.Colus curtus
8.Calliostoma simile
9.Epithonium frondiculum frondiculum (achteraan). Vooraan een Epithonium clathrus ter vergelijking.
10.Calyptraea chinensis
Groetjes, Fabienne.
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Antw: Voor de schelpenliefhebbers : meer uit Antwerpen regio
hele mooie schelpen. Antwerpen wil ik ook nog een keer heen. Welke plek zoek jij precies (zou je me dat willen mailen)
Gr, Jordy
PS, Heb je niet toevallig Scaphopoda's (dentalium enz.) gevonden? moeten er wel voorkomen.
Gr, Jordy
PS, Heb je niet toevallig Scaphopoda's (dentalium enz.) gevonden? moeten er wel voorkomen.
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
Mooi spul! Zijn dat zeef- of oppervlaktevondsten?
Ik heb wel een idee waar het vandaan komt, en daar zijn zeker ook haaientanden te vinden. Trudy heeft er een mooie GW van en ik een fragment met een paar spitsjes van een Hexanchidae gevonden. Ze liggen er echter niet dik gezaaid, maar met zulke schelpen in overvloed, maak ik me daar nooit druk om!
Groeten,
Bram
Ik heb wel een idee waar het vandaan komt, en daar zijn zeker ook haaientanden te vinden. Trudy heeft er een mooie GW van en ik een fragment met een paar spitsjes van een Hexanchidae gevonden. Ze liggen er echter niet dik gezaaid, maar met zulke schelpen in overvloed, maak ik me daar nooit druk om!
Groeten,
Bram
@Jordy : Ik heb slechts 1 dentalium meegenomen. De rest was mij een beetje te klein. Ik zal er later eens een foto van nemen.
@Stijn : Niets van haaientanden gevonden tot nog toe. Maar inderdaad veel zeer grote en gave schelpen. Ik zal nog eens een meer gedetailleerde foto posten van de Astarte doubletten.
@Bram : Het zijn allemaal oppervlaktevondsten. Graven doe ik er liever niet omdat het eigenlijk een terrein is waar er nog gewerkt wordt en ik zoek liever geen problemen waar er geen zijn. Daarom dat ik ook niet happig ben om de exacte locatie te vermelden.
Groetjes, Fabienne.
@Stijn : Niets van haaientanden gevonden tot nog toe. Maar inderdaad veel zeer grote en gave schelpen. Ik zal nog eens een meer gedetailleerde foto posten van de Astarte doubletten.
@Bram : Het zijn allemaal oppervlaktevondsten. Graven doe ik er liever niet omdat het eigenlijk een terrein is waar er nog gewerkt wordt en ik zoek liever geen problemen waar er geen zijn. Daarom dat ik ook niet happig ben om de exacte locatie te vermelden.
Groetjes, Fabienne.
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Een zekere determinatie is uiteraard erg moeilijk zonder foto. Ik heb wel een idee van wat je bedoelt. Namelijk Dentalium cf. anomalocostatum (Sacco, 1897) (Natuurhistorisch museum had hem ook niet helemaal gedetermineerd staan). Aad Bastenmijer noemt deze soort Fissidentalium rectum subsp. (Gmelin 1790) maar dit soort wijkt op sommige punten nog af van rectum. Dus ik houd het nog even op anomalocostatum. Als je een foto'tje kan maken kan ik het misschien met zekerheid zeggen.
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
Fabienne,
Ik wou je toch even feleciteren met de bijzonder mooie foto's! Meer van dat aub.
mvg stijn
Ik wou je toch even feleciteren met de bijzonder mooie foto's! Meer van dat aub.

mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Leuke foto's en vondsten.
Ga daar binnenkort ook eens kijken.
groet, Anno