Gezocht

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Gesloten
redmilksnake
Has thanked: 3 times
Been thanked: 60 times
Gezocht

Bericht door redmilksnake » 31 aug 2011, 19:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ik ben dit jaar naar Solnhofen geweest om fossielen te zoeken, en heb daar een aantal zeer leuke fossieletjes gevonden (naast zeelelies en ammonieten een klein visje, een staart van een visje en een klein kreeftje, wat ik zelf een goed resultaat vond van 1 dag hakken in de Berger groeve, een paar uur hakken in nog een andere groeve, waar bijna niks gevonden werd, en een uurtje of 2 zoeken tussen afval in een verlaten groeve)

Nu was ik thuis de kalkplaten aant uitzoeken, wat er de tuin in gaat en wat mijn vitrine, en nu kwam ik een steen tegen met daarin een kuiltje (voor de mensen die het niet weten, dat is een teken dat er iets onder zit) vaak gaat het om ammonieten, en die vorm kan je vaak herkennen aan de buitenkant, dat dacht ik bij dit kuiltje ook, dus ik heb hem gespleten, in de hoop een ammoniet aan te treffen, nu kwam er een stuk los, en steken er wat pootjes onderuit, over het algemeen heeft een ammoniet die niet, dus er zit iets anders onder, waarschijnlijk een kreeftje. aan de afstand tussen de zichtbare pootjes te zien en de grote van het kuiltje gaat het om een klein kreeftje van een cm of 4-5. Nu heb ik geen goede prepareer materialen, op wat kleine beitels na, en heb zelf geen ervaring met een prepareerpen. Nu ben ik dus op zoek naar iemand die een prepareerpen (of hoe dat ook genoemd word) heeft en weet hoe hij zo'n kreeftje kan prepareren en die hem dus voor mij wil prepareren.

Ik weet niet of het gebruikelijk is dat mensen dat voor elkaar doen, en of er iemand is die mij ermee wil helpen en hoeveel tijd het kost. Ik wil er gewoon voor betalen (heb geen idee hoeveel tijd er voor nodig is, en dus hoe hoog zo'n vergoeding is)

Ik hoop ook dat ik hem hier goed heb geplaatst, omdat het over prepareren gaat, maar misschien moet het topic verplaatst worden naar het vraag/aanbodforum of nog ergens anders.

Dit is een hele lap tekst, dus nog even kort de feitjes:
Een fossiel van een paar centimeter, waarschijnlijk een kreeft prepareren die zit in een kalkplaat uit Solnhofen. Ik zoek dus iemand die hem voor mij wil prepareren (het liefst iemand die een beetje in de buurt woont, dus in de buurt van Ameide, Zuid Holland)

Om nog even het apparaat te verduidelijken die ik bedoel (ik weet niet of ik de goede naam gebruik) hierboven een foto met daarop een kreeft (Antiimpos sp.), die geprepareerd is op de zelfde manier als ik nu bedoel, het te prepareren kreeftje is dus een andere als deze!

Ik hoop dat er iemand is die mij wil helpen.

Met vriendelijke groet,
Jonathan

redmilksnake
Antw: Gezocht

Bericht door redmilksnake » 31 aug 2011, 19:04

Owja, Ik heb geen foto erbij geplaatst van het te prepareren kreeftje, omdat het heel lastig te zien is (daarom moet hij geprepareerd worden) en dus helemaal niet te zien is op een foto.

mvg

Spongebob
Has thanked: 418 times
Been thanked: 637 times

Bericht door Spongebob » 31 aug 2011, 19:54

Afbeelding

Hoi Jonathan,

Voordat je een preparateur inschakelt zou ik toch een fotooke maken en hier posten.
Het zou best kunnen dat de pootjes van jouw fossiel iets anders kan zijn. Bijv. de uitlopers van een zeelelietje, zoals op deze foto.

[Bewerkt door Spongebob op 31-08-2011 om 18:55 NL]

Time fades away (Neil Young)

redmilksnake

Bericht door redmilksnake » 31 aug 2011, 21:28

Ik zal er 1 maken met de microscoop die ik net uit de doos gehaald heb, wel heb ik honderden zeelelies gevonden, en weet zeker dat het daar niet om gaat ;)

Ik zal morgen een foto maken, (of zometeen al, maar moet eerst mijn zusje ophalen)

mvg

redmilksnake

Bericht door redmilksnake » 31 aug 2011, 23:28

Afbeelding

Afbeelding

hier 2 foto's gemaakt met de microscoop, ik hoop dat ze een beetje goed uitkomen met de kleur enzo, beide pootjes (als het pootjes zijn) zijn ongeveer 2 mm dik, en de afstand tussen de 2 uiteindes is ongeveer 13 mm. ertussen is nog het een en ander te zien, maar deze 2 springen er het duidelijkst uit.

Ik zal morgen nog een overzichtsfoto maken en hierop plaatsen, ik heb deze gemaakt met de microscoop die aangesloten is op de pc, maar het is erg lastig scherpstellen omdat het statief niet erg stevig staat, de foto's zijn gemaakt met printscreen, want het programma wat ik heb werkt niet zo lekker met dit.

mvg

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 01 sep 2011, 09:35

Ik heb zelf geen ervaring met het preppen van Solnhofen materiaal, maar ik dacht dat dat prima ging met priemen en mesjes, en veel geduld. Volgens mij heb je geen gesofisticeerde tools nodig.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

redmilksnake

Bericht door redmilksnake » 01 sep 2011, 13:53

Is er iemand die dit gedaan heeft met priemen en mesjes? en is dat goed te doen?
Bedankt voor de tip, graag hoor ik van iemand die het heeft gedaan en waarbij het gelukt is, ben namelijk bang dat ik hem kapot maak.

mvg

redmilksnake

Bericht door redmilksnake » 02 sep 2011, 13:38

Bedank voor de tip!
Ik heb het er gisteren met mijn vader over gehad (die restaureert oude gebouwen, en werkt vaak met veel soorten natuursteen en weet veel van verschillende technieken), hij kwam er mee om het te proberen met een staalspijker en een plankje. Dat heb ik geprobeerd op een paar zeelelies en dat ging goed, dus ik ben begonnen met het kreeftje. Gisterenavond een paar uur bezig geweest, en het lukt goed, heb al een aantal pootjes bloot weten te leggen.

Jonathan

Gesloten