Nieuw plekje MET tanden.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Fabienne
Nieuw plekje MET tanden.

Bericht door Fabienne » 03 sep 2011, 19:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,
Op nog geen honderd meter van de plek waar we al die mooie schelpen gevonden hebben, lag er ander zand zonder schelpen maar wel met veel fosforietknollen en ook haaientanden. Ik denk dat het overgrote deel C.hastalis is, uitgezonderd aan de rechterkant 2 retroflexussen ? En het kleintje is een Physogaleus ? Er zit ook een tand bij (de 4de van linksonder)met vage kartelingen (zie 2de foto). Is dit dan een escheri ?
Op de derde foto wat leuke steenkernen. Het stukje op de volgende 2 foto's (voor-en achterkant) meet ongeveer 2 op 3 cm en lijkt op een neusje. Wie weet wat het is ? Op de volgende 2 foto's een wervel (denk ik) maar van wat ? Het stuk is niet volledig rond maar eerder ovaal (6cm lang, 5 cm breed en 4 cm hoog). En op de laatste foto een blok steen (weet iemand toevallig welk soort steen ?) met schelpen in. Voornamelijk Glycymeris.
Hoewel blij dat we nu eindelijk ook wat tanden gevonden hebben, vind ik het zoeken naar schelpen toch veel leuker dus de volgende keer waarschijnlijk weer foto's van ons oude stekje.
Groetjes, Fabienne.

DragonSearcher
Antw: Nieuw plekje MET tanden.

Bericht door DragonSearcher » 03 sep 2011, 19:48

Hi Fabienne,

het object op foto 4 en 5 is een gedeelte van een Draaier (2e halswervel). Roofdieren, zeehond en varken hebben zon specifiek neusje. Maar hij is denk ik te fragmentarisch om er een genus of soort aan te hangen.

De wervel op foto 6 en 7 is een staartwervel uit de punt van de staart van een dolfijn (of kleine walvis).

Gr Jerry

... Eternity awaits ...

Bram
Antw: Antw: Nieuw plekje MET tanden.

Bericht door Bram » 03 sep 2011, 19:54

DragonSearcher schreef:
het object op foto 4 en 5 is een gedeelte van een Draaier (2e halswervel). Roofdieren, zeehond en varken hebben zon specifiek neusje.
Muizen hebben dat ook, maar die vallen door de grootte denk ik af :) Iig goed herkend!

Groeten,
Bram

sharkteethrene
Antw: Nieuw plekje MET tanden.

Bericht door sharkteethrene » 03 sep 2011, 21:10

Ola Fabienne,

Is inderdaad een kroonpunt van I. escheri

Groetjes,
Rene

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Gesloten