dino ei??

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Bliow
dino ei??

Bericht door Bliow » 04 sep 2011, 18:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mijn werk heb ik in de maand augustus in Texas gezeten. Toen ik een dag veld werk had ben ik wat gaan rond struinen in de bossen en bergen. Hier vond ik veel schelpen en andere gefossiliseerde water dieren. Ook vond ik deze rare steen. Toen ik hem open probeerde te maken vond ik de binnen kant er apart uit zien.

Voor ik hem nu verder open ga snijden wou ik kijken of misschien iemand mij meer kon vertellen over deze steen.

Extra info: door erosie zijn er kleine stukje weg geslagen van de steen (zie onderkant). Aan de zijkant van de steen is te zien dat het ergens op heeft gelegen.

Zelf heb ik op internet gekeken en het leek in mijn ogen op een dino ei vanwege de lange vorm. van binnen kan ik weinig wijs worden maar door het zwarte puntje wat je op de foto ziet kan je zien dat er iets in zit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en of vertellen waar ik heen moet gaan om uit te vinden of dit daadwerkelijk een fossiel is.

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: dino ei??

Bericht door masteroffossiles » 04 sep 2011, 18:45

hey Bliow,
allereerst welkom op dit forum!
ten tweede: niet iedere steen is een dino ei. ik weet niet of je stukjes eierschaal in je bezit hebt? maar als je die vergelijkt met dit zal je waarschijnlijk wel zien dat dit een steen is. in stenen kunnen ook openingen zitten die wel eens voor zitten met kristallen e.d. je zou dus kunnen proberen om hem nog eens doormidden te kraken.(dat zwarte is toch zwart omdat het een opening is of is het iets? de foto's zijn trouwens niet al te scherp. je moet zorgen dat als je foto's maakt de camera scherp stelt op het fossiel, en niet op de achtergrond. misschien kan je foto's maken van die andere waterdieren die je hebt gevonden, dan kunnen wij van fossiel.net er misschien een naam op plakken.
Gr,
Sander

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: dino ei??

Bericht door masteroffossiles » 04 sep 2011, 18:48

wat wel eens gebeurd is dat een fossiel allemaal modder om zich heen krijgt en dat die modderbal steeds opzwelt, zegmaar net als het maken van een sneeuwpop, je begint met een klein balletje en dan word hij steeds groter door over meer sneeuw te rollen. misschien is dat zwarte wel een fossiel, maar dan zou je hem verder moeten uit prepareren.

Gesloten