Het o zo mooie krijt....Vervolg
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg
Strakarno schreef:
Nogmaals ..ik (Arno ) heb niet gebeld.
Volgens mij is een leesbril een noodzakelijk iets voor uw..
De werknemer die onze vondsten op die bewuste zaterdag had gezien .Heeft wel degelijk naar iemand gebeld .Wie ? Ik zou het niet kunnen zeggen .Enkele uren later kwam deze Franstallig sprekende jongeheer met een beeldje van een ongebruikte hamer , zonder zich ook maar voor te stellen kijken ter plaatse. Enige wat ie vroeg was Mosasaurus ? waarop ik ontkennend antwoorde met een nee..Hij heeft de plek grondig geinspecteerd en vertrok weer..

Ps: "dhr M & P ??. Zijn dat ook twee veenmollen of "denkende wetenschappers"?
Groet
Pps: ik denk dat Lugo/Freddy het mooi aanvult. Ik stuurde hier ook reeds op aan.
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 07-09-2011 om 07:50 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Hallo,
Ik vind dat Arno heeft gehandeld zoals velen van ons zouden doen.
Ikzelf (Mirjam) zou niet eens weten watik moest doen als ik een byzondere vondst deed. Anders dan de mensen van de groeve (of waar je ook bent).
Wat als je een belangrijke vondst hebt gedaan en je weet niet eens dat deze uniek is?
Want er zijn ook genoeg verzamelaars die niet eens weten wat wel en niet uniek is.
@ Arno
Mooie vondsten, ik denk dat Wij ook hetzelfde hadden gedaan. Alleen kun je dat pas echt weten als je in zo'n situatie terecht komt.
groetjes Mirjam (en Robert)
PS ik denk dat deze discussie mooi gevoed wordt (in de verkeerde zin). En dat er daarom maar een andere discussie geopend moet worden.
Zoals bijvoorbeeld
hoe laat ik een ander in zijn waarde.
Of
Waarom oordelen over een ander als je zelf niet kunt bewijzen dat je niet precies hetzelfde doet/hebt gedaan
Ik vind dat Arno heeft gehandeld zoals velen van ons zouden doen.
Ikzelf (Mirjam) zou niet eens weten watik moest doen als ik een byzondere vondst deed. Anders dan de mensen van de groeve (of waar je ook bent).
Wat als je een belangrijke vondst hebt gedaan en je weet niet eens dat deze uniek is?
Want er zijn ook genoeg verzamelaars die niet eens weten wat wel en niet uniek is.
@ Arno
Mooie vondsten, ik denk dat Wij ook hetzelfde hadden gedaan. Alleen kun je dat pas echt weten als je in zo'n situatie terecht komt.
groetjes Mirjam (en Robert)
PS ik denk dat deze discussie mooi gevoed wordt (in de verkeerde zin). En dat er daarom maar een andere discussie geopend moet worden.
Zoals bijvoorbeeld
hoe laat ik een ander in zijn waarde.
Of
Waarom oordelen over een ander als je zelf niet kunt bewijzen dat je niet precies hetzelfde doet/hebt gedaan
Groningse afdeling van de Brabantse Bende
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg
Zou idd beter zijnromi113 schreef:
Hallo,
ik denk dat deze discussie mooi gevoed wordt (in de verkeerde zin). En dat er daarom maar een andere discussie geopend moet worden.

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Positieve verhalen zijn er ook: ik heb afgelopen zomer mij vrijwillig (gewoon omdat ik het leuk vond) bezig gehouden met het systematisch ordenen van de niet stratigrafisch verzamelde Pliocene mollusken uit Antwerpen in een groot museum. Daar wordt er heel voorzichtig met de stukken omgegaan, zelfs met doodsimpele Astartes! De kleinere stukken liggen ook allemaal netjes, soms per stuk, in een buisje en dat buisje ligt weer in een doosje, erg veilig opgeborgen dus.mineraal0 schreef:
Heb ook al verhalen gehoord van mensen die vakantiejob deden in musea (zowel Be als Nl) en zich vragen stelden bij het beleid binnen het musea (qua onderhouden collectie enzovoort).
[Bewerkt door Bram op 07-09-2011 om 08:07 NL]
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg
Beste Arno,arno schreef:phil schreef:Gerrit-Jan schreef:ouwerot schreef:
Nu ben ik toch wel benieuwd , zeg, wie dat er is komen kijken. Wie heb je gebeld Arno?
Nogmaals ..ik (Arno ) heb niet gebeld.
Volgens mij is een leesbril een noodzakelijk iets voor uw..
De werknemer die onze vondsten op die bewuste zaterdag had gezien .Heeft wel degelijk naar iemand gebeld .Wie ? Ik zou het niet kunnen zeggen .Enkele uren later kwam deze Franstallig sprekende jongeheer met een beeldje van een ongebruikte hamer , zonder zich ook maar voor te stellen kijken ter plaatse. Enige wat ie vroeg was Mosasaurus ? waarop ik ontkennend antwoorde met een nee..Hij heeft de plek grondig geinspecteerd en vertrok weer..
Ik heb een leesbril en wat lees ik twee jaar geleden ...dat er twee heren uit Brussel waren gekomen...Indien u wenst smurf ik die link nog eens op. Nu blijkt dat jij niet gebeld hebt maar iemand anders. Dat er één iemand gekomen is die zich niet voorgesteld heeft...Voor de moeilijke lezers zal ik dan de vraag ook maar stellen:" Hoe weet je dan dat hij van 'Brussel' was"?
Tegerlijker tijd zet je (en ook het overgrote deel van het forum alhier) de mensen die dergelijk wetenschappelijk werk trachten te doen, weg als een stelletje ongeinteresseerde labakkakken. Uit die wereld heeft men mij ook duidelijk gemaakt dat hier een uitzonderlijk wetenschappelijke vondst vernield werd. Dat heb ik vanaf het begin heel voorzichtig duidelijk gemaakt.
Arno, dit is een openbaar forum, en ja er lezen er veel meer mee dan je denkt. Als je dus uitspraken doet zijn er altijd wel mensen waarop deze uitspraken slaan. Gelukkig heb je je foto toegevoegd. Ze kennen je nu.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg
Dit was iemand van het KBIN? Jammer dat je niet weet wie dit was.arno schreef:
Enkele uren later kwam deze Franstallig sprekende jongeheer met een beeldje van een ongebruikte hamer , zonder zich ook maar voor te stellen kijken ter plaatse. Enige wat ie vroeg was Mosasaurus ? waarop ik ontkennend antwoorde met een nee..Hij heeft de plek grondig geinspecteerd en vertrok weer..
@Romi: dit is een moeilijke discussie, maar wel een belangrijke, die af en toe eens gevoerd moet worden. Het kan niet de bedoeling zijn dat 'geoordeeld wordt over een ander', maar anderzijds de discussie uit de weg gaan omdat ze moeilijk is, is veel erger.
Wel, misschien zijn dit soort moeilijke discussies wel eens nodig om deze moeilijke vraag te kunnen benaderen.Ikzelf (Mirjam) zou niet eens weten watik moest doen als ik een byzondere vondst deed.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
.. dit zijn in de éérste plaats gepassioneerde denkende zoekers die een steentje trachten bij te dragen aan de wetenschap, die het niet te beroerd vinden om anderen te helpen bij het bergen van hun vondsten, die vrijwillig en enkel gedreven door hun passie honderden uren preparatiewerk verrichten aan vondsten van collega zoekers of musea …Gerrit-Jan schreef:Strakarno schreef:
Ps: "dhr M & P ??. Zijn dat ook twee veenmollen of "denkende wetenschappers"?
grtn,mike
Forum,
Een beetje een vreemde discussie, op zich is er niets tegen verzamelen van fossielen op onwetenschappelijke wijze, dit is menselijk en de Neanderthalers, oude Grieken etc deden het.(Gelukkig dat nu de gegevens bij iedere verzameling horen, wat vroeger niet was)
Er is veel verandert de laatste tijd(200 jaar), de kennis wordt steeds ruimer en doorgedrevener, minder plekken om te zoeken door bebouwing, meer mensen in het algemeen.
Denk dat er niet veel meer in te brengen is tegen wetenschappers, de studies zijn zo sterk, kan niet meer vergeleken worden met vroeger.
Verder zijn er amateurs die hun pluimen halen, Mol, Markwalvis zijn denk ik goede voorbeelden.
Een beetje deontologie en weten waar je mee bezig bent kunnen wonderen doen!
Een klein vraagje, stel Hoevenen was een in-situ vindplaats, waar zou dat zijn op uitgedraait? Hoeveel info zou niet verloren zijn gegaan?
Zodus hoe meer info, of dit nu van wetenschappers, amateurs of de bakker is, hoe beter!
En een beetje zelfkennis!
Duys
[Bewerkt door Duys op 07-09-2011 om 11:55 NL]
[Bewerkt door Duys op 07-09-2011 om 12:07 NL]
Een beetje een vreemde discussie, op zich is er niets tegen verzamelen van fossielen op onwetenschappelijke wijze, dit is menselijk en de Neanderthalers, oude Grieken etc deden het.(Gelukkig dat nu de gegevens bij iedere verzameling horen, wat vroeger niet was)
Er is veel verandert de laatste tijd(200 jaar), de kennis wordt steeds ruimer en doorgedrevener, minder plekken om te zoeken door bebouwing, meer mensen in het algemeen.
Denk dat er niet veel meer in te brengen is tegen wetenschappers, de studies zijn zo sterk, kan niet meer vergeleken worden met vroeger.
Verder zijn er amateurs die hun pluimen halen, Mol, Markwalvis zijn denk ik goede voorbeelden.
Een beetje deontologie en weten waar je mee bezig bent kunnen wonderen doen!
Een klein vraagje, stel Hoevenen was een in-situ vindplaats, waar zou dat zijn op uitgedraait? Hoeveel info zou niet verloren zijn gegaan?
Zodus hoe meer info, of dit nu van wetenschappers, amateurs of de bakker is, hoe beter!
En een beetje zelfkennis!
Duys
[Bewerkt door Duys op 07-09-2011 om 11:55 NL]
[Bewerkt door Duys op 07-09-2011 om 12:07 NL]
PS Heb dit jaar een fossiel achtergelaten in het natuurhistorisch museum, meldplicht!
Niet de eerste keer dat ik iets meld, maar in dit geval was er wetenschappellijke interesse.
Wellicht later meer!
Duys
Niet de eerste keer dat ik iets meld, maar in dit geval was er wetenschappellijke interesse.
Wellicht later meer!
Duys
- Supergraver
Hmmm Ouwerot, ik hoop dat ze ook mijn gezicht onthouden, want van mij hoeven ze niks te verwachten in Belgie, alles gaat mee de vitrinekast in in Noorwegen!
Dit verhaal plus mijn ervaringen met "de welbekende deskundige van een of andere geologische dienst" die in Hoev... deed alsof hij daar een ieder weg kon sturen, pfff, ben het een beetje zat.
Laat de heren proffessoren zelf maar eens lekker een kuiltje graven voor hun eigen mosa ipv te lopen afgeven op iemand die in mijn overtuiging niks verkeerd heeft gedaan.
mvg
Martijn
Dit verhaal plus mijn ervaringen met "de welbekende deskundige van een of andere geologische dienst" die in Hoev... deed alsof hij daar een ieder weg kon sturen, pfff, ben het een beetje zat.
Laat de heren proffessoren zelf maar eens lekker een kuiltje graven voor hun eigen mosa ipv te lopen afgeven op iemand die in mijn overtuiging niks verkeerd heeft gedaan.
mvg
Martijn