Mosasauriers Marokko

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Casper
Contacteer:
Antw: Mosasauriers Marokko

Bericht door Casper » 06 sep 2005, 13:20

maarten schreef:
Casper schreef:
jeroen, die kaken zijn niet van mosasaurus maar van enchodus meestal, en daar worden die tanden opgelijmd :(

Groeten, Casper
Ja, ik zag op de beurs in Rijswijk (waar overigens ook prachtig spul te koop was!) een kaak met drie tanden: 1 leioden anceps, 1 m. beaugei en 1 proganthodon species. De verkoper vloog me bijna aan toen ik opmerkte dat dit wel heel curieus was......

hahahaha LOL

maar dat zo\'n verkoper dan ook nog het lef heeft boos te worden...

de volgende keer als ik naar een beurs ga verf ik m\'n haar zwart, trek ik een zwart pak aan, zet een zwarte zonnebril op, neem een vioolkoffer mee en schreeuw af en toe Mama mia! ravioli!

dan laten ze het wel uit hun hoofd denk ik.

Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 06-09-2005 om 12:22 NL]

Post mortem we sort 'em!

Jeroen

Bericht door Jeroen » 06 sep 2005, 13:40

Bedankt!
Toch jammer, want ik had nooit gedacht voordat ik wat meer in de fossielen liefhebberij terecht kwam, dat er zoveel nepperij was.

Maargoed, das nogal een open deur.

En, deur nummer twee, zelf vinden is natuurlijk altijd het summum.

Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j

Isis
Contacteer:
Antw: Antw: Mosasauriers Marokko

Bericht door Isis » 06 sep 2005, 16:42

erik schreef:
Afbeelding
Interessant plaatje Erik.
Wat betekenen de verschillende kleuren?
(of waar heb je het vandaan, dan zoek ik het daar wel op)

groeten Pepijn

GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

Isis
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Mosasauriers Marokko

Bericht door Isis » 06 sep 2005, 16:47

morpheus schreef:
maarten schreef:

Mooi! heb je dat wel eens meegemaakt??
Niet dat ik er zelf meerdere per dag gevonden heb, maar ik heb dan ook nog geen optimale omstandigheden meegemaakt in de ENCI. Meestal is dat liggen wroeten in zo\'n recht wandje waar je hooguit een halve vierkante meter van de laag kan doorzoeken. Maar de aanwezige zoekers samen vinden zelfs in deze omstandigheden soms meerdere tanden op een dag, is eigenlijk een halve dag, van 9 tot 13.30uur. Voor mezelf was het slechts ééntje per keer, 4 stuks totaal.
Ik heb het 1 keer meegemaakt. Maar ik was jong en obezonnen en heb niet de hele auto (niet mijn eigen auto want ik had toen geeneens een rijbewijs) met Lichtenberg volgestouwd.

Het hele vloerniveau was lichtenberg en je kon het bijna zo met een schep in een zak scheppen, meenemen en thuis verwerken. Maar ik enkel en alleen wat grote handstukken uitkappen en 1 klein zakje gruis mee..... onvergeeflijk! maar ja. tis niet anders. Ik had toen 1 redelijk gare mosa-tand.

GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

Maarten
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Mosasauriers Marokko

Bericht door Maarten » 06 sep 2005, 17:17

isis schreef:
morpheus schreef:
maarten schreef:

Mooi! heb je dat wel eens meegemaakt??
Niet dat ik er zelf meerdere per dag gevonden heb, maar ik heb dan ook nog geen optimale omstandigheden meegemaakt in de ENCI. Meestal is dat liggen wroeten in zo\'n recht wandje waar je hooguit een halve vierkante meter van de laag kan doorzoeken. Maar de aanwezige zoekers samen vinden zelfs in deze omstandigheden soms meerdere tanden op een dag, is eigenlijk een halve dag, van 9 tot 13.30uur. Voor mezelf was het slechts ééntje per keer, 4 stuks totaal.
Ik heb het 1 keer meegemaakt. Maar ik was jong en obezonnen en heb niet de hele auto (niet mijn eigen auto want ik had toen geeneens een rijbewijs) met Lichtenberg volgestouwd.

Het hele vloerniveau was lichtenberg en je kon het bijna zo met een schep in een zak scheppen, meenemen en thuis verwerken. Maar ik enkel en alleen wat grote handstukken uitkappen en 1 klein zakje gruis mee..... onvergeeflijk! maar ja. tis niet anders. Ik had toen 1 redelijk gare mosa-tand.

Het lijkt me toch de ultieme wens voor iedereen om dit een keer mee te maken!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

ziepe
Been thanked: 4 times
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Mosasauriers Marokko

Bericht door ziepe » 06 sep 2005, 18:53

maarten schreef:
Het lijkt me toch de ultieme wens voor iedereen om dit een keer mee te maken!
Héhé - voel ik hier een nieuwe samenkomst opborrelen met leden van fossiel.net ? Eentje in ENCI ?

\'t Zou wel leuk zijn... nu het weer nog goed is...

Ziepe

The earth has music for those who listen.

Raf_N
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Mosasauriers Marokko

Bericht door Raf_N » 06 sep 2005, 18:56

ziepe schreef:
Héhé - voel ik hier een nieuwe samenkomst opborrelen met leden van fossiel.net ? Eentje in ENCI ?
nu zaterdag zitten kris en ik in de ENCI :)
tenzij er onweer is (effe wachten tot de weersvoorspellingen preciezer worden)

Erik
Antw: Antw: Antw: Mosasauriers Marokko

Bericht door Erik » 06 sep 2005, 19:13

isis schreef:

Interessant plaatje Erik.
Wat betekenen de verschillende kleuren?
(of waar heb je het vandaan, dan zoek ik het daar wel op)

groeten Pepijn
Dat plaatje komt van:

http://www.searchanddiscovery.com/docum ... moir43.htm

Groeten, E.

Maarten

Bericht door Maarten » 06 sep 2005, 21:18

Niet doorgekomen: tijdens het laat Krijt lag Zuid-Limburg egens in de tropen volgens mij ergens waar nu Suriname ligt....

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Erik
Antw: Antw: Mosasauriers Marokko

Bericht door Erik » 06 sep 2005, 23:26

maarten schreef:
Niet doorgekomen: tijdens het laat Krijt lag Zuid-Limburg egens in de tropen volgens mij ergens waar nu Suriname ligt....
Fysiek op die plaats? Dat lijkt mij een wat sterk verhaal. Zo snel bewegen die continenten niet.
Zie voor plaatje:

http://geology.com/pangea.htm

We liggen iets neer noord nu, maar veel zuidelijker dan Parijs/midden Frankrijk zal het toch niet geweest zijn in het boven krijt.

Groeten, Erik

Gesloten