Miste-gruis voor 'beginners

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
sola
Miste-gruis voor 'beginners

Bericht door sola » 13 sep 2011, 15:03

Heeft iemand belangstelling voor Miste-gruis voor 'beginners'? Ik heb nog het nodige staan om te ruilen.

Belangstelling? Mail even.

Anno

romi113
Antw: Miste-gruis voor 'beginners

Bericht door romi113 » 13 sep 2011, 16:07

Hoi Anno,

Ik heb wel belangstelling,
wat wil je er voor retour?

groetjes Mirjam

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 13 sep 2011, 20:32

Wat is Miste gruis voor beginners als ik vragen mag? ???

'Just Pick It!'

Spongebob
Has thanked: 411 times
Been thanked: 633 times
Antw: Antw: Miste-gruis voor 'beginners

Bericht door Spongebob » 13 sep 2011, 21:46

Colin schreef:
Wat is Miste gruis voor beginners als ik vragen mag? ???
Lijkt me duidelijk:
Alleen hele fossieltjes
en GEEN fragmenten.
Dus niet echt iets voor jou, Colin.

Groeten, Tom

Time fades away (Neil Young)

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Miste-gruis voor 'beginners

Bericht door Gerrit-Jan » 13 sep 2011, 21:54

romi113 schreef:
Hoi Anno,

groetjes Mirjam
Hahaha, ben je al door het Antwerpenzand heen Mirjam? :)

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Colin
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Miste-gruis voor 'beginners

Bericht door Colin » 14 sep 2011, 00:12

[/quote]

Spongebob schreef:

Lijkt me duidelijk:
Alleen hele fossieltjes
en GEEN fragmenten.
Dus niet echt iets voor jou, Colin.

Groeten, Tom[/quote]

De fragmenten zitten inderdaad over het algemeen bij de gruisaanbiedingen voor gevorderden ;).

@ Anno: mijn scepticisme is natuurlijk niet bedoeld als afkeer tegen jou aanbod. Echter doet de titel van deze aanbieding sterk vermoeden dat het "grondig" doorwerkt gruis betreft. Ik kan mij namelijk geen voorstelling maken bij beginnersgruis. Of het moet een grote fractie betreffen die voor ongetrainde ogen leuke resultaten zal opleveren?

Als ik gruis afsta of ruil doe ik dit volledig. Niet doorzocht of doorgesnuffeld. Gruis uitzoeken is niet bepaald leuk als een voorganger reeds heeft huis gehouden.

Onder die voorwaarde zou ik bijvoorbeeld prepareer afval een eerlijk tegenbod vinden.

Nogmaals, niet om negatief te reageren op je aanbod! Meer om ruiling eerlijk en correct te houden.

[Bewerkt door Colin op 13-09-2011 om 23:17 NL]

'Just Pick It!'

sola

Bericht door sola » 14 sep 2011, 09:21

Grappig wat zo'n woord teweeg brengt.

Allereerst: het gaat om gruis dat ik heb doorgezocht, maar waar ik veel in heb laten zitten. Interessant genoeg voor iemand die nog niets of niet veel van deze vindplaats heeft. Vandaar 'beginner'.
Ik moet wat kwijt anders krijg ik ruzie met mijn echtgenote :-( en weggooien kan altijd nog.

Uiteraard heeft Colin gelijk als je uitgaat van het perspectief van iemand die al het nodige heeft. Bekijk je het echter vanuit het perspectief van iemand die nog niets heeft, maar wel graag een start wil maken, dan is elke aanvulling er één. Ik was zelf in ieder geval erg blij met een een partijtje waar ik een leuk begin mee kon maken.

En laten we (sommigen tenminste :-)eerlijk zijn, uitzoeken is toch gewoon leuk werk? Je weet nooit wat er nog inzit.

En tot slot: elke waar naar zijn 'geld'!

Anno

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 15 sep 2011, 00:12

En toch zegt het woord precies wat ik had verwacht. Doorzocht gruis.

Ik snap dat mijn perspectief vanuit de kant van Miste allicht kan overkomen als dat van de reeds voorziene verzamelaar. Niets is minder waar. Als ik gruis uitzoek, zoek ik daadwerkelijk alles uit wat in dit materiaal te vinden is. Zelfs na 10 jaar Miste uitzoeken haal ik nog altijd de Astarte's, Hiatella's, Ringicula's, Natica's en ga zo maar door uit het gruis. Deze stel ik uiteraard wel te ruil beschikbaar, maar laat het eigenlijk nooit zitten bij gruis uitzoeken. Daarbij als ik kijk naar je eigen oproep voor Miste gruis (nog niet zo gek lang geleden. Ik en anderen hebben hierbij geholpen) en het daarbij horende enthousiasme en het huidig aangeboden "nodige overschot", vind ik het gewoon een vreemde aanbieding.

Uiteraard snap ik dat een wederhelft het uitzoek proces mogelijk kan doen versnellen. Enkel de leuke stukken schat!! En rap een beetje :D. Maar dan heb je in hele korte tijd wel gigantische voorraden Miste vergaard en doorgespit mag ik concluderen? Krijg ik kippenvel van, maar dat is weer een persoonlijk dingetje.

Ik ben nu eenmaal een beetje methodisch en grondig als het gaat om gruis uitzoeken. Iedereen zal daar ook weer op eigen manier mee omgaan. Als het is zoals jij zegt, gruis waarin je heel veel hebt laten zitten (om welke reden dan maar ook), dan is het natuurlijk een mooie kans voor iemand die nog niks of weinig van deze locatie heeft.

Uitzoeken is prachtig werk. Je weet nooit wat er nog in zit? In dit geval zou je vast wat kunnen verklappen natuurlijk.

Denk trouwens niet dat je echtgenote het op prijs gaat stellen dat je ruilmateriaal terug gaat krijgen ;).

[Bewerkt door Colin op 14-09-2011 om 23:16 NL]

'Just Pick It!'

adekker
Contacteer:

Bericht door adekker » 15 sep 2011, 17:35

Bevat het ook nog otholieten?

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

romi113
Antw: Antw: Antw: Miste-gruis voor 'beginners

Bericht door romi113 » 15 sep 2011, 19:00

Gerrit-Jan schreef:
romi113 schreef:
Hoi Anno,

groetjes Mirjam
Hahaha, ben je al door het Antwerpenzand heen Mirjam? :)

Nee nog niet maar de winter is lang
:):)

groetjes Mirjam

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Gesloten