ZELDZAAM MOOI.....
Antw: ZELDZAAM MOOI.....
Wauw prachtig tandje!
Wordt deze soort tegenwoordig niet Protolamna borondi genoemd? Of zijn beide benamingen nog correct?
Groetjes,
Gunther
Wordt deze soort tegenwoordig niet Protolamna borondi genoemd? Of zijn beide benamingen nog correct?
Groetjes,
Gunther
- Supergraver
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Mooie vondst zeg! zijn die ribbeltjes op het enamel karakterestiek voor cretodus (of protolamna) of komt de soort bepaling vna andere kenmerken?
Gr,
Sander
Gr,
Sander
Klopt , volgens Cappette@Case is de benaming Protolamna borondi..in ander literatuur lees ik weer Cretotodus borodini.
Beiden namen zullen wel correct zijn ..
De basale rimpels op de labiale zijde (kunnen ook aanwezig zijn op de linguale zijde v.d kroon )en zowel de linguale uitsteeksel is een kenmerk voor deze tand ..
Beiden namen zullen wel correct zijn ..
De basale rimpels op de labiale zijde (kunnen ook aanwezig zijn op de linguale zijde v.d kroon )en zowel de linguale uitsteeksel is een kenmerk voor deze tand ..
fossiel-hunter Arno
Volgens Cappetta zijn handboek (2006) is Protolamna borodini de correcte benaming.
Het bovenste heb ik ooit nog met Sean geruild...
http://users.skynet.be/somniosus/Maastr ... olamna.htm
Het bovenste heb ik ooit nog met Sean geruild...
http://users.skynet.be/somniosus/Maastr ... olamna.htm
Ook heel mooi
Blijft leuk als je een week na het lezen van deze mooie vondst van Arno er zelf ook eentje vind ,deze prachtige Protolamna borondi
Hey Arno e Cor.
super vondst.ze zijn inderdaad super zeldzaam.ik dacht eerst dat ze alleen
ten zuiden van Maastricht gevonden werden.
maar de tand rechts komt uit de Nekami groeve,bij de tweede links twijfel ik of het wel borodini is.
gr
Antw: Antw: ZELDZAAM MOOI.....
He Mart , schitterend hoor hou ze in ere ..math schreef:
Hey Arno e Cor.
super vondst.ze zijn inderdaad super zeldzaam.ik dacht eerst dat ze alleen
ten zuiden van Maastricht gevonden werden.
maar de tand rechts komt uit de Nekami groeve,bij de tweede links twijfel ik of het wel borodini is.
gr
Kun je een aparte foto maken van dat tweede tandje links?.. Gezien de spitsen twjfel ik met je mee hoor!!!!..
GR ARNO
fossiel-hunter Arno