Heden mooie vondst in groeve Marnebel.
Heden mooie vondst in groeve Marnebel.

Wederom een zeer mooie wervel gevonden.
(2e).Determinatie volgt, met toevoeging van foto,s.
m.v.g. Fossiel-hunter Arno.
fossiel-hunter Arno
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Heden mooie vondst in groeve Marnebel.
Mooie vondst Arno!arno schreef:
Ik was zelf de laatste keren dat ik in Marnebel was niet zo succesvol, maar de aanhouder wint, dat blijkt wel weer.
Vraagje; wordt er nog gewerkt aan de noordkant van de groeve?
Groet,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 11-09-2005 om 21:33 NL]
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
stronger.........and wiser
Mooie vondst Arno!
Vraagje; Is er weleens een grotere Hemipneustes gevonden dan die van jou (bijna 13 cm) ?
Ik heb hier een encyclopedie voor mij liggen waarin wordt verteld dat ze wel 10 cm lang konden worden.
Vraagje; Is er weleens een grotere Hemipneustes gevonden dan die van jou (bijna 13 cm) ?
Ik heb hier een encyclopedie voor mij liggen waarin wordt verteld dat ze wel 10 cm lang konden worden.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Beste Arno,arno schreef:
zou je willen zeggen waar je die wervel hebt gevonden, onderin de groeve of eerder bovenin?
Anderhalve week geleden zijn we nog in Marnebel geweest, maar zoals bij Paul zonder veel succes...
mvg
Raf & Kris
Beste Raf,
de situatie ter plekke is wel iets gewijzigd
maar dit is ongeveer de plek waar deze is gevonden.
m.v.g Arno
fossiel-hunter Arno
Antw: Antw: Heden mooie vondst in groeve Marnebel.
ahja, da\'s de silex-stortplaats centraal in de groeve. Ik hoopte al dat de wervel in-situ was gevonden...arno schreef:
![]()
bedankt voor de informatie

mvg
Raf Nulens
\'arno schreef:
Mijn complimenten Arno! Super,super,super!
En dat je nog veel zal vinden!
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw op vraag Alfer.
Hoy Alfer,Volgens inf van dhr Hoedemacker oud conservator afd:Paleontologie zijn grotere exemplaren van de Hemipneustus radiatus niet zeldzaam.Hun doorsnede kan ongeveer 12 a 13 centemeter zijn.Volgens mijn weten zijn er nooit grotere gevonden.Alfer schreef:
Mooie vondst Arno!
gr Arno.
fossiel-hunter Arno
Antw: Antw: vraag van Paul.
Hoy Paul, aan de noordkant van de groeve word er momenteel niet gewerkt,de grote hoop met silex zijn ze wel aan het verwijderen.Ik denk dat ze binnenkort hier weer een laag dieper afgraven.Aan de westwand in de zuidergroeve werden gisteren door een fam enkele mooie zeeegels gevonden.De dinodolsjes schreef:Mooie vondst Arno!arno schreef:
Ik was zelf de laatste keren dat ik in Marnebel was niet zo succesvol, maar de aanhouder wint, dat blijkt wel weer.
Groet,
Paul
Als zie hier nu verder gaan met afgraven zit je op de goede laag wat betreft de zeeegels.A.S zaterdag ben ik er weer ,en laat je iets weten als ze verder graven.
gr Arno.
fossiel-hunter Arno
Antw: Antw: Antw: vraag van Paul.
alles goed en wel maar wat voor een wervel is het nu einenlijkarno schreef:Hoy Paul, aan de noordkant van de groeve word er momenteel niet gewerkt,de grote hoop met silex zijn ze wel aan het verwijderen.Ik denk dat ze binnenkort hier weer een laag dieper afgraven.Aan de westwand in de zuidergroeve werden gisteren door een fam enkele mooie zeeegels gevonden.De dinodolsjes schreef:Mooie vondst Arno!arno schreef:
Groet,
Paul
Als zie hier nu verder gaan met afgraven zit je op de goede laag wat betreft de zeeegels.A.S zaterdag ben ik er weer ,en laat je iets weten als ze verder graven.
gr Arno.
Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal
dat is het helemaal